Rush!

2025 - Anystone

stratégia

Enterprise

TVC

Anystone készítette ezt a Tower Defense-klónt TVC-re. Jól sikerült, szórakoztató darab, méltán készített Geco belőle konverziót. Nem az első ilyen játék Enterprise-ra, ezt a titulust a Next War illeti meg. A cél az ellenséges katonák megakadályozása a pályán való átkelésében. A játék során háromféle tornyot emelhetünk a vár falán. A tornyok elhelyezésében némi korlátozás azért akad: egyrészt csak akkor építkezhetünk, ha van rá pénzünk, másrészt csak a vár falára építhetünk, és maximum hat tornyot! A megépített tornyok öntevékenyen lövöldöznek a lőtávolságukba kerülő lényekre, akik felülről lefelé próbálnak bejutni a várba. Maximum 2 katona juthat át a védelmi vonalainkon. Ha a harmadik is átjut, a program véget vet az ostromnak. Ostromló katonákból is háromféle van, ezek leküzdésért nem pontot kapunk, hanem aranyat: troll (50 arany), ork (100 arany), küklopsz (200 arany). Repülő ellenség nincs a játékban.
A sikeres védekezést követően, attól függően, hogy hány katona jutott át a védelmi vonalainkon, 1, 2 vagy három csillagot kapunk, amit a menüben a tornyok fejlesztésére fordíthatunk. A három toronynak háromféle paramétere van, mindegyiket három fokozatban fejleszthetünk, egy-egy csillagért cserébe: sebzés (D), lőtávolság (R), tűzgyorsaság (S). Új toronytípus kifejlesztése 3 csillagba kerül (minden képessége nulláról, egyre változik).
Játék közben a az 1-3 számbillenytűkkel lehet a kurzor aktuális pozíciójába tornyot építeni:
  1. Íjásztorony (piros, ára: 500 arany): a játék kezdetén csak ez építhető. A meglőtt ellenfél egy pillanatra le is dermed.
  2. Ágyútorony (szürke, ára: 1000 arany): lövése területre hat és nagyobbat is sebez. A megsebzett ellenség egy pillanatra le is dermed.
  3. Varázslótorony (kék, ára: 1500 arany): ez nem sebzi az ellenséget, csak lefagyasztja. A sebzés itt azt jelenti, hogy az eltalált lény mennyi időre dermed le.

Az újonnan megépített torony minden tulajdonsága egyes szintű. A kurzorral kiválasztott torony tulajdonságait az R, D, S billentyűkkel fejleszthetjük - persze csak a már kifejlesztett szintig. A fejlesztés is pénzbe kerül: 2 szint: 300 arany, 3. szint: 600 arany. Az aktuális torony (amin a kurzor áll) három tulajdonságát a jobb alsó sarokban láthatjuk. Mellette világosodik ki a megépíthető (ami ki lett fejlesztve, és összegyűlt rá a pénz) toronytípus ikonja. Ettől balra (középen) a pénzünket számolja a program, bal oldalon pedig az látszik, hogy még hány ellenség fog érkezni a képernyőre, és milyen lesz a következő.
Sajnos a program csak 10 nehézségi szintet tartalmaz. Ennek ellenére a játék első nekifutásra talán lehetetlenül nehéznek tűnhet, de az eredményes stratégia pofonegyszerű (aki saját maga szeretne rájönni, ugorjon az olvasásban az "irányítás" pontra): Az első pálya után rögtön az ágyús tornyot kell maximumra fejleszteni, és csak ezt kell használni. A varázstorony teljesen felesleges, az íjásztorony meg túl gyenge mindenhez.

Irányítás:

  • A menüben:
    • Botkormány: Szint kiválasztása,
    • C - stáblista,
    • U - fejlesztés menü,
    • SPACE , M - A kiválasztott szint indítása.
  • Játék közben: Botkormány: kurzor mozgatása (csak a várfalakon lehet lépkedni!),
    • 1 - Íjásztorony építése,
    • 2 - Ágyútorony építése,
    • 3 - Varázslótorony építése,
    • R - lőtávolság fejlesztés,
    • D - sebzés fejlesztés,
    • S - tűzgyorsaság fejlesztés,
    • HOLD - játék szüneteltetése,
    • STOP - játék megszakítása (visszalépés a menübe).