|
A Tower Defense játékok csak 2007-2008 körül jelentek meg, böngészőben vagy telefonon futtatható formában. Tulajdonképpen önálló stílust képviselnek a valós idejű játékok között, ahol a játékos célja egy terület vagy konkrét épület megvédése. A játékos csak közvetett módon vesz részt a "harcban" azáltal, hogy a játéktér tetszőleges részén különböző típusú erődítményt emel - a rendelkezésre álló erőforrások keretein belül -, amik aztán öntevékenyen lövöldöznek a lőtávolságukban menetelő katonákra, harcjárművekre. 8 bites gépekre elég macerásnak tűnik a megvalósítás, elsősorban a kivitelezéshez szükséges grafikai felbontás miatt. Nincs is "értelmes" C64, Spectrum verzió, az új Spectrum Next-re viszont bepróbálkoztak a műfajjal egy nem "korhű" grafikai felbontásban. Geco átiratában ugyan a grafikus felbontás szükségszerűen csökkent, ezt a "véráldozatot" leszámítva azonban teljesen játszható, műfajteremtő játékkal gazdagodunk!
A játék célja, hogy megakadályozzuk az ellenséges egységek áthaladását a képernyőn. Az ellenséges egységek két nagy kategóriába csoportosíthatóak: a szárazföldi egységek a játékképernyőn kacskaringózó úton próbálnak végighaladni a rájuk jellemző sebességgel, míg a légi egységek vízszintesen balról-jobbra próbálnak átrepülni felettünk. Ha egy egység sikeresen átjut a képernyőn (ami számunkra kudarc), elvész egy életünk (LIVES). A játéktéren maximum 35 tornyot helyezhetünk el, többé-kevésbé tetszőleges helyen. Korlátozás, hogy az útra és terepakadályokra (tó, épület, fa, stb.) nem építkezhetünk. Négyféle tornyot építhetünk, amiket színük alapján különböztethetünk meg:
- A kék torony csak szárazföldi egységekre tüzel. Ára: 100.
- A zöld torony csak légi egységekre tüzel. Ára: 100.
- A lila torony légi és földi egységre is képes lőni, ráadásul nagyobb a lőtávolsága, mint az előbbi két fegyvernek. Ára viszont: 250 és kisebb a tűzgyorsasága.
- A sárga tornyok lassító anyagot lőnek ki mind a földi, mind a légi egységekre, de nem okoznak sebzést. Elég drágák: 400. Haszontalannak tűnik, de a leggyorsabb egységek elkapásához szükséges!
A tornyok, amikor megépítettük 1. szintűek lesznek. Kétszer fejleszthetjük ezeket (3. szintig), természetesen ez szintén pénzbe kerül. A torony fejlesztése megnöveli a hatótávolságát, növeli a tűzerejét és a tűzgyorsaságot. A sárga tornyok esetében meghosszabbítják a lassítási időt.
A játékképernyő jobb szélén, felül választhatunk tornyot (amelyikre nincs pénzünk, az az ikon szürke). Az alsó sarokban lévő két ikonnal a játék sebességét állíthatjuk be (két fokozatban), vagy szüneteltethetjük a játékot. A játékképernyő alatti sorban életeink számát (LIVES), pénzünket (CASH), a kiválasztott torony fejlettségi szintjét (LEVEL) láthatjuk és itt számlálja a program a támadási hullámokat (WAVE) is. A jobb alsó sarokban jelenik meg, ha a kiválasztott tornyot elegendő pénz birtokában fejleszteni tudjuk. A kiválasztott torony aktuális lőtávolságát is jelzi a program a játékképernyőn. Jobb egérgombbal a toronyra kattintva kijelzi a program, hogy (féláron!) el tudjuk adni.
A megsemmisített egységekért pénzt kapunk, mégpedig minél "masszívabb" volt az egység, annál többet. A nehézségi szint is rak szorzót a kiérdemelt pénzre.
A menüben három nehézségi szint válaszható. Ezek más-más terepen zajlanak, de a fő különbség a támadó egységek összetételében van. A játék egyébként igen nehéz, már a NORMAL fokozatot is alaposan ki kell ismertni!
Az Enterprise-változat EXOS kompatibilis, legalább 128KB memóriát igényel. Elmenti a billentyűzet beállítást, ha az változott. A játék zenéje csak legalább 256KB memóriával rendelkező gép esetén töltődik be, ebben az esetben csak 11 másodperc ismétlődik, a teljes zene betöltéséhez 2,5 MB szükséges. A program sikeres betöltéséhez nem kell a zene-file, így a program floppy-ról, magnóról is használható.
Támogatja a turbós gépeket, az Entermice késleltetése és a hang frekvencia számítása is a processzor sebességének függvényében állítódik.
A játék be-belassul 4 MHz-es gépen a 30 hullám felett, az 50. felett mindig, ezért érdemesebb turbós gépen játszani. 8MHz-en már csak minimális lassulás tapasztalható...
Vezérlés a menüben:
Q, A, SPACE, Ext Joy1, Int Joy, Entermice vagy SF3 egér használható. Botkormány, billentyűzet használata esetén alapértelmezés szerint az 'M' billentyű a "jobb egérgomb".
'T' - játék megszakítása.
Cheat: F1-F2 - játék közben egyszerre lenyomva = dupla bevétel. |