Nigel Mansell's Grand Prix

1988 - Martech

autóverseny

Enterprise

Amstrad CPC

A Martech (a maga korában) professzionálisnak számító Forma 1 játéka az Enterprise tulajdonosoknak is ismerős lehet. Kétféle Spectrum-konverzió is közkézen forgott, de mindkettő hibás volt (csak az első pályán lehetett játszani). Geco ennek javítgatása helyett inkább a sokkal látványosabb (színes) CPC verziót írta át, néhány extrával "felturbózva". A játékmenet azonos a 128K-s Spectrum verzióval (azaz nem csak világbajnokságot játszhatunk, hanem tetszőleges pályán is gyakorolhatunk. A módosítások:

  • A program kb. 60%-kal gyorsabb lett, mint a CPC verzió: Meg lett szüntetve a másolgatás, helyette az ég animációja LPT címcserével mozog, a versenytér pedig két területet használ, míg az egyiket rajzolja a program, a másikat jeleníti meg a CPC verzió a memória egyik területére rajzolta, és ha befejezte, akkor bemásolta a videómemóriába. A gyorsulás miatt egy picit nehezebb lett a játék, ezért, és mert turbós gépen játszhatatlan lenne a sebesség, F1-F6 billentyűkkel állítható, F1: nincs lassítás, F6: 5 frame lassítás.
  • A műszerfal át lett alakítva: kevésbé szögletes, és a visszapillantóban az autók szürkék zöld helyett.
  • A az út melletti fű sötétedik, ahogy nő a távolság. Az út animációja 2x annyi fázist tartalmaz, mint CPC-n, ezért ugyanolyan késleltetés mellett, mint a CPC sebessége az animáció sokkal folytonosabb alacsony sebességnél. Az égbolt kapott egy színátmenetet.
  • A motor hang eredetileg változó frekvenciás envelope-ot használt, ez cserélve lett: a motor alap hangja sokkal jobb lett (bár ez szubjektív).
  • A játék mentése külön fájlokba történik, így nem kell mentés előtt betölteni a fájlt.
  • Változott az időmérés: Az eredeti a megszakításban mérte az időt, ez más-más köridőt adott volna különböző késleltetés esetén. A program ehelyett a rajzolási fázishoz igazítja az idő mérését, jelenlegi beállítás szerint jobb köridőt lehet elérni, mint az eredetiben. Ezzel az időmérés még könnyebb lett, viszont nehezítés a játékon, hogy a füvön az autó jobban lassul 100 fölött (3 lépcsőben: 100, 150, 180 fölött változik a lassulás mértéke), mint CPC-n.
  • Van betöltőkép (az eredetiben nem volt).

Az irányítás tetszőleges botkormánnyal történhet (tűz+fel - váltás fel, tűz - váltás le). ESC - kilépés a játékból / aktuális menüből, 1-4 - turbó nyomás állítása, F1-F6 - játék sebességének állítása.