|
Az Incentive-et az angliai Readingben élő Ian Andrew alapította a nyolcvanas évek közepén. Andrew 1981 körül kezdte a játékfejlesztést, akkor még ZX81-re. Igazán nagy hírnevet 1985-ben szereztek maguknak, a Spectrumra, Amstrad CPC-re, C64-re és BBC Micro-ra is megjelent Graphic Adventure Creator-ral amivel képes-szöveges kalandjátékokat lehet szerkeszteni. Következő évben egy még nagyobb horderejű fejlesztésbe kezdtek: a Freescape névre keresztelt grafikus motor 3D-s világok megjelenítésére volt hivatott. A fejlesztés egy évig folyt Amstrad CPC-n, ami akkoriban szokatlanul hoszú időnek számított. A kész változatot portolták Spectrumra és C64-re.
A Freescape technológiával készült játék első darabja a Driller volt, amely inkább techdemo volt, maga a játékmenet még a későbbi Freescape-játékokkal összevetve is igen egyszerű volt. Technikailag hasonló a sorozat későbbi darabjaihoz, de a Dark Side-ban sokat optimalizáltak a kódon. Vélhetően ennek köszönhető, hogy mozgás közben enyhén elmosódnak a kontúrok, a többi játékban már nem. (Ez a Spectrum verzióban is megfigyelhető, de ott a monokróm grafika miatt kevésbé látható.). A játék megfejtése azonos a Spectrum verzióval, mindössze a látványban van lényeges különbség. Az irányítás is csaknem azonos:
P |
- nézőpont fel |
; |
- kurzor ki/be |
L |
- nézőpont le |
A |
- forgásszög növelés |
Q |
- fordulás balra |
Z |
- forgásszög csökkentés |
W |
- fordulás jobbra |
S |
- lépésméret növelés |
O |
- mozgás előre |
X |
- lépésméret csökkentés |
K |
- mozgás hátra |
I |
- input / output menü |
U |
- megfordulás |
N |
- látótér döntése balra |
R |
- emelkedés |
M |
- látótér döntése jobbra |
F |
- süllyedés |
D |
- fúrótorony le |
SPACE |
- kurzor átkapcsolás |
C |
- fúrótorony fel |
Emellett használhatunk tetszőleges botkormányt is.
-
Emulátoron, az órajel növelése esetén érdemes használni az
F1, F2, és F5 funkcióbillentyűket:
- F1 - eredeti lépésméret, 5.56 fps maximális sebesség,
- F2 - 2/3 lépésméret, 8.33 fps maximális sebesség,
- F3 - 1/3 lépésméret, 16.67 fps maximális sebesség.
-
A célkereszt eredetileg nagyon gyorsan mozog, ezen állíthatunk az F7 és F8 billentyűkkel: F7 - eredeti gyors mód, F8 - lassabb és pontosabb;
- Kisebb újdonság az előző átiratokhoz képest az AY emulációban, hogy a négyszögjel & zaj módot az egyes csatornákra külön is be lehet állítani, igaz, így valamivel nagyobb lett a betöltő mérete.
- A program betöltése után többféle csalást választhatunk:
- F1 - végtelen idő,
- F2 - az energia nem fogy az idővel (más okokból viszont fogyhat),
- F3 - nem fogy a pajzs az ellenséges lézerektől (de más sérülések ellen ez sem véd),
- F4 - a fúrótornyokat energiahasználat nélkül lehet letenni (D),
- F5 - a fúrótornyokat energiahasználat nélkül lehet felvenni (C),
- F6 - tetszőleges magasságból le lehet esni (az esetleges gödörből viszont ettől még nem feltétlenül lehet kimászni)
-
F7 - a játék nem ér véget az elvesztésekor - tovább lehet mászkálni nulla energiával, lejárt idővel, stb. Azonban a játék befejezése így is lehetetlenné válhat például gödörbe esve vagy "Mitral" képernyőre jutva. Nyerni és az 'I' menüben Esc billentyűvel kilépni továbbra is lehet, ezeket a "játék vége" lehetőségeket a csalás külön figyeli.
A játék kiindulópontjánál a legelső képkocka időtartama ezredmásodpercben:
CPC |
Ep (4 Mhz) |
Ep (6 Mhz) |
Ep (7.12MHZ) |
771 |
514 |
337 |
285 |
|