Castle Master II:
The Crypt

1991 - Incentive

akció, freescape

Enterprise

Amstrad CPC

Talán elfogult a kijelentés, de a legszebb és egyben leggyorsabb freescape játékokat Enterprise-on élvezhetjük. Az Incentive valamennyi freescape típusú játékára jellemző, hogy CPC-n négy színes üzemmódban futnak (így színesek), ráadásul a képernyő nagyobb, mint Spectrum-on. Paul Gregory grafikus - az Incentive csapat tagja - később elárulta, hogy a Freescape néven ismertté vált 3D-s motort eredetileg CPC-n fejlesztették, mivel ezt találták a legmegfelelőbb 8-bites rendszernek a célra. A már elkészült motort írták át Spectrumra, Commodore 64-re, Amigára, Atari ST-re, PC-re (a Plus 4-es verziók "maszek" átiratok). A Spectrum változat ronda, a Commodore 64 változat pedig elképesztően lassú és ronda. A Catle Master II. Enterprise konverziója ráadásul átesett ugyanazon a tuningoláson, mint az első rész, így érezhető gyorsulást sikerült elérni! A játék kiindulópontjánál a legelső képkocka időtartama ezredmásodpercben:

CPC
Ep (4 Mhz)
Ep (6 Mhz)
Ep (7.12MHZ)
738
550
369
315

Gyors ismétlésként csak a kezelőbillentyűket nézzük át:

  • O - előre, K - hátra, Z - balra, X - jobbra, 0 - tűz, emellett tetszőleges botkormány is használható,
  • U - hátrafordulás,
  • P / L - nézőpont le / fel, F - nézőpont vissza előre,
  • W (WALK, azaz séta), R (RUN, azaz futás), C (CRAWL, azaz mászás négykézlábon),
  • A SPACE megnyomása után a mozgatóbillentyűkkel (vagy a kiválasztott botkormánnyal) a célkeresztet irányíthatjuk a kívánt helyre (a ' ; '-vel ki/be kapcsolhatjuk),
  • A - akció-billentyű (felvétel / használat),
  • I - input / output-menü.

Természetesen a második rész megfejtése is azonos a Spectrum verzióval (kb. 30 perc alatt teljesíthető). Amire viszont a játék folyamán figyelni kell: a TRAPEZE szobában ne menjünk be a paraván mögé, mert úgy tűnik, beragadunk (amúgy sem kell bemenni, a szellem lelőhető az ajtó felöli oldalról is).

Betöltés után többféle csalást választhatunk:

  • F1 - végtelen idő,
  • F2 - a szellemek nem árthatnak,
  • F3 - ha leesünk, nem sérülünk meg,
  • F4 - a lezuhanó tárgyak nem ártanak,
  • F5 - mind a 10 kulcs megvan már a játék kezdetén (csak új játék indításakor van hatása, régebbi, csalás nélküli játékállások betöltésénél nem). Így a játék percek alatt végigjátszható.