Castle Dracula Adventure 5

1985 - Microdeal

kaland, szöveges

Enterprise

A Microdeal C16-os kalandjáték-sorozatának utolsó, ötödik darabja sem hoz semmilyen minőségbeli változást az előző részekhez képest. (Csak a 3. rész - Williamsburg Adventure - jelent meg hivatalosan Ep-re.) A történet szerint feleségünket elrabolta Drakula gróf, akit valószínűleg a falunkhoz közeli kastélyában tart fogva. Feladatunk egyértelmű: feleségünk kiszabadítása, Drakula megölése. Ehhez persze a szükséges felszerelést is be kell szereznünk. Talán ez a sorozat legjobb darabja, nem kis részben annak köszönhetően, hogy a klasszikus Drakula történetet eleveníti fel.
A program szókincse szerény, a fontosabb parancsokat funkcióbillentyűkkel is elérhetjük:

  • F1 - LOOK - újra megkapjuk a helyszín leírását.
  • F2 - INVENTORY - a nálunk lévő tárgyak listája. Egyszerre öt tárgy lehet a kezeinkben.
  • F3 - EXAMINE - tárgy megvizsgálása.
  • F4 - TAKE - Tárgy felvétele. Használható a GET is.
  • F5 - DROP - tárgy lerakása. Használható a PUT is.
  • F6 - OPEN - kinyitni valamit. Használható az UNLOCK is.
  • F7 - CLIMB - Felmászni valamire / lemászni valamiről.
  • F8 - HELP - Meglepő módon teljesen használható!

Használható igék még: DRIVE, PUSH, SHARPERN, SHOOT, STAB, STEAL, THROW, WAKE, WEAR, QUIT.
Mozgáshoz használható a GO SOUTH, GO WEST, GO NORTH, GO EAST utasítások, vagy csak az égtáj rövidítése: S, W, N, E. Minden szó rövidíthető annak első három karakterével.
A megoldás:

(Kalandunk a falu fogadójában kezdődik) EXAMINE INN (a feleségünk eltűnt), W (a falu egyetlen észak - déli irányú utcából áll), S, S, EXAMINE SHOP, (egy szerszámboltot találtunk, menjünk be vásárolni) E, (a program nem számolja a pénzt, vásárolhatunk, amit csak elbírunk, az eladó viszont rutinos, lopni hiába is próbálkoznánk) BUY MALLET, BUY FLASLIGHT, BUY GUN, EXAMINE GUN (elég szerény a lőszerjavadalmazás). Következő utunk a Bibla boltba vezet (W, N, N, N, E). (Itt ugyan Biblia nincs, de ezüst kereszt van! Megvenni viszont nem tudjuk, mert az eladó közli, hogy csak akkor adja oda, ha van szentelt vizünk. A templomban ugyan van szentelt víz, de a pap csak akkor adja, ha van keresztünk...) SHOOT SHOPKEEPER, GET CROSS, (irány a templom a szenteltvízért) W, S, S, S, S, S, S, GET WATER.
(Most, hogy felszerelkeztünk, ideje elhagynunk a falut. A faluból egyetlen út vezet ki.) N, N, W, W, W, W, W. (Egy fogat érkezik elénk, kocsis nem ül a bakon... Beszállunk a kocsiba, ami egyenesen Drakula gróf kastélya elé visz.) EXAMINE DOOR (zárt ajtó fogad), HELP ("próbáljunk meg mászni!"), CLIMB WALL, CLIMB DOWN, HELP (Egy trükkös kis labirintusba kerültünk. Sötét van, lámpa nélkül ki is törnénk a nyakunkat.), E, E, E, W.
(Bejutottunk a kastélyba, egészen pontosan a "piros terembe", egy "ember-szerű" alak fogad, nem túl barátságosan. A torkunkat készül átharapni...) GIVE CROSS (eltűnik a kereszttel együtt. Egy bug javítva: C16-on innentől csak négy tárgy lehet nálunk.) S, S, S (a hálóban megtaláltuk a feleségünket, eszméletlenül), EXAMINE WIFE, HELP (Drakula varázslata alatt áll, nem tudjuk felébreszteni). N, E, S (A konyhában újabb "ember-szerű" lény fogad, ne habozzunk!), SHOT HUMAN (Nincs több lőszerünk, viszont az asztalon egy príma kés vár ránk!), DROP GUN, GET KNIFE. N, N (A nappaliban tűzifát és egy köpenyt találunk. A tűzifából faragjunk a késsel egy karót) GET WOOD, EXAMINE WOOD, SHARPEN WOOD, DROP KNIFE, (a köpenyt öltsük magunkra) EXAMINE CLOAK, GET CLOAK, HELP, WEAR CLOAK. S, W, W, HELP (Egy könyvtárat találtunk. Mi van egy könyvtárban...?), EXAMINE BOOK, PUSH BOOK. (Nyugatra egy titkos lejárat nyílik), W (a köpeny megvéd a vad denevérektől), S. (A kriptában újabb "ember-szerű" lény fogad. Már csak a szenteltvíz segíthet...), GIVE WATER, E. (Megtaláltuk Drakulát, aki épp a koporsójában alszik! Most jó hasznát vesszük a kalapácsnak és a karónak) DRIVE STAKE. (Vagy STAB STAKE).