PC
Slideshow 2

A C64, Plus4 és Asmtrad Slideshow után ezúttal az Enterprise-korabeli PC-s képek kerülnek terítékre.
PC-re az első valamennyire értékelhető grafikai képességek irányába mutató próbálkozás, a CGA (Colour Graphics Adapter), volt amit 1981-ben az IBM vezetett be. A CGA kártyákon ugyanaz a videó-vezérlő IC, a Motorola 6845 dolgozik mint a CPC-ben, csak vacakabbul programozható és a video RAM is csak 16 kbyte. A kártya háromféle felbontást ismer: 640 x 200 pixel 2 színnel, 320 x 200 pixel 4 színnel, 160 x 200 pixel 16 színnel. Ez természetesen semmiféle problémát nem okoz az Enterprise-nak, mindazonáltal ettől a látványtól célszerű megkímélni magunkat, csak pár CGA-s kép van a gyűjteményben mutatóban.
Az EGA (Enhanced Graphics Adapter) - az IBM által 1984. szeptember 10-én bemutatott - grafikus standard már izgalmasabb: a felbontás lehet 640 x 350, 640 x 200 vagy 320 x 200 pixel minden esetben lehet 16 vagy 4 vagy 2 színű mód és persze a CGA módokat is tudja. (A 640 x 350-es felbontás mellett 16 szín módhoz persze már nem elegendő a standard 64 kb videó-memória - ezt a módot nem is használják a játékok -, az EGA-kártyák memóriája 256 kb-ig bővíthető.) Itt már abba a korlátba ütközünk, hogy míg az EGA képernyőn valamennyi pont színét tetszőlegesen lehet beállítani, EP ezt a felbontást már csak attribútum móddal lehet 16 színben "emulálni". Sok szép, klasszikus kalandjáték készült EGA képernyőre, így a demó törzsét is ezek a képek adják.
Költői túlzással azt mondhatjuk tehát, hogy a VGA kártyák 1987-es megjelenéséig nagyjából "partiban volt" grafikai téren az EP a PC-kkel, az első Larry, King's Quest vagy Space Quest kalandjátékok egy-az egyben adaptálhatók lettek volna Enterprise-ra is, ez figyelemreméltó teljesítmény (lett volna) egy 8 bites mikrogéptől, ami - szó szerint - töredékébe került egy akkori PC-konfigurációnak. Arról nem is beszélve, hogy hazánkba csak a '90-es évek elején kezdtek nagyobb számban "begyűrűződni" a VGA-s grafikus képességgel rendelkező AT-k...