Vixen

1988 - Martech

ügyességi

Forrás:
Sinclair Spectrum Játék és Program 5

Spectrum (128k)

Enterprise

A Martech-nél 1988-tól egy bizonyos színvonalcsökkenést tapasztalhattunk. A cég fő céljául - úgy látszik - a pénzbedobós játékok Spectrumra való átírását tűzte ki. Ez általában - a Spectrum lehetőségeiből kifolyólag - kevésbé sikerül igazán. A Spectrum és Commodore verziók jóval gyengébbek az eredeti Atari játékoknál.
Új azonban, hogy 1988-tól az összes Martech játék zenél vagy legalább hangeffektusokat ad 128K-n: Ezt az új sound-mesterének, J. Braake-nak köszönhetjük.
A cég legutóbbi játéka a Vixen. A programban egy erélyes Bikini Lady bőrébe bújunk, aki korbáccsal hadonászva próbálja kivívni saját igazát. A cél: menni, menni és menni, közben korbáccsal megcsapkodni a ránk támadó népes állattábort (rovarok, rágcsálók, szörnyek). Hősnőnk kellemetlen tulajdonsága, hogy időnként állattá, egy fehér hermelinné változik. Ilyenkor bebújik egy barlangba és a következő pályán mint kis prémes jószágot irányítva gyűjthetjük a pontokat.
Hősnőnk tud gugolni, ugrani, gugolva haladni és közben veszettül csapkodni korbácsával. A tereptárgyak némelyike szétcsapható, és helyükön bonuszokat vehetünk fel. Ha ellenséggel érintkezünk, vagy vízbe esünk azonnal meghalunk. A program 3 szintből áll.
Egyébként elkészült a Vixen folytatása (egyelőre csak Atarin) She-Fox (Róka-lány) címmel, amelyben sejthető változás megy végbe hőscenkkel.