|


|
A két eszelős, közveszélyes, őrült stb. nyomozó visszatért,
hogy folytassa ámokfutását a közutakon. Az 1989-ben megjelent játék igen
sikeres volt mind pénzbedobós játékautomatán, mind a 8-bites számítógépeken.
Ez többek között a szórakoztató, izgalmas játéknak, és a remek kivitelezésnek
volt köszönhető. Egyáltalán nem meglepő módon egy évvel később kiadták
a program második részét is. Érdemi változások nem történtek, de a második
rész némi színvonalcsökkenést hozott magával. (Ettől persze még nagyon
jó játék!)
Most is a gonosz bűnözőket kell elkapni, akik rendkívül
gonosz cselszövésben törik a fejüket. (Az üldözés közben persze "lezúzunk"
jónéhány (mondhatni nagyon sok) ártatlan, szabályosan közlekedő embert
is, de ez senkinek ne okozzon lelkiismereti kérdést...)
Rögtön a betöltés után vágjunk is a dolgok közelébe, a SPACE vagy egy
tetszőleges billentyű megnyomásával indíthatjuk a játékot. Minden nehézségi
szint előtt egy csinos (?) hölgyemény tájékoztat a teendőkről (ezt a SPACE)
megnyomásával javasolt kihagyni), majd indíthatjuk a motort.
Az irányítás kiválasztásával nincs gondunk, a játék csak Sinclair, vagy
Kepston botkormánnyal játszható. A SPACE megnyomásával bekapcsolhatjuk
a turbót. (Az Enterprise változatban nem lehet bekapcsolni!!!) A sebességmérőtől
balra a T utáni szám jelzi, hányszor használhatjuk a turbót. Most is két
részből áll egy nehézségi szint: először utol kell érni a keresett kocsit
(erre van 60 másodpercünk), majd meg kell állítanunk (szintén 60 másodperc
alatt). Természetesen hiába szól a sziréna, leendő áldozatunk nem akar
megállni, így más eszközök után kell néznünk:
- Az első részből már ismert megoldás, hogy többször nekimegyünk a kocsinak.
-
A másik alternatíva újdonság: ha egy kocsihoz közel kerülünk, megjelenik
rajta egy célkereszt. Ebből talán mindenki sejtheti, hogy a tűzgomb megnyomásával
nem a sebességváltót fogjuk kapcsolni (ebben a programmal ezzel nem kell "vacakolnunk"), hanem társunk előrántja pisztolyát, és lő...
Szerencsére végtelen számú lőszerünk van.
A program talán még nehezebb, mint az első, ebben a részben az ütközés
nem olyan hatásos fegyver mint az első részben, a két módszert kombinálva
kell használni, sőt érdemesebb beállni az üldözött kocsi mögé, és lőni
mint "atom".
További újdonság, hogy a második szinttől kezdve extra fegyvert is kapunk.
Erről a hölgyemény a szint előtt tájékoztat is. A "csodafegyvert"
helikopterről hajítják ránk, nekünk csak alá kell állnunk. Ehhez a fegyverhez,
azonban csak korlátozott lőszerünk van!
A képernyőn látható kijelzők egyértelműek, említést érdemel az első részben
már ismert jobb oldali kijelző, ahol a mi és ellenfelünk pozícióját mérhetjük
le, valamint az üldözésnél a bal oldalon megjelent sérülésjelző (az ellenfelünk
állapotát mutatja). Az egyszerűség kedvéért az üldözendő autót most is
nyíl jelzi.
Spectrum-on az R-el, Ep-n a STOP megnyomásával visszaléphetünk a játék
elejére.
Örökélet: POKE 40382,183 |