Green Beret

1986 - Ocean

akció

Enterprise

Amstrad CPC

A Green Beret arcade játéknak a Spectrum verzió mellett MSX, C64, C16, CPC változata is borzolta a korabeli 8-bites home computer tulajdonosok lelki világát. Ezek közül talán a legértékelhetőbb látványvilág a CPC verzióban tárul a szemünk elé, így Geco ezt is konvertálta azok kedvéért, azok nem elégednek meg a régi Spectrum konverzióval.
A játék nagyvonalakban ugyanaz, azaz a cél, hogy négy szinten keresztülrohanva kiszabadítsuk a túszokat. Apróbb eltérések azért akadnak: A program eredetileg a japán piacra készült, így egyáltalán nem mondható könnyűnek, a Spectrum verzióhoz képest is sokkal nehezebb! A pályák hosszúak, az ellenfelek a legrosszabbkor érkeznek. A felugorva támadó katonák nem szökellve közelednek, így nem tudunk előre felkészülni, hogyan fognak támadni. Ez utóbbi lehet hogy bug, mert így a játék sérthetetlenség nélkül gyakorlatilag játszhatatlan. Az irányításban fölöttébb bosszantó eltérés, hogy a tűz-gombot nem lehet nyomva tartani! Egyetlen vigaszunk, hogy a játékot 5 élettel kezdjük.

A program EXOS kompatibilis, legalább 112KB memória szükséges a futtatáshoz. Magnós konfiguráció kivételével menti és tölti a pontszám táblát. A CPC-n fél képernyős scroll le lett cserélve EP "hardveres" 4 pixel scrollra, akárcsak a rajzoló rutinok. Így sokkal gyorsabbá vált a program. Az eredeti CPC-s hangok C64 hangokra lettek cserélve. A program tempója állítható lett, hátha így kicsit élvezhetőbb a dolog.

Irányítás:
EXT 1/2 botkormány, szabadon definiálható billentyűzet (a fegyver használat alapértelmezés szerint: SPACE)

  • F2: zene és hang kombinációk közötti választás (csak a menüben, és csak játék közben érvényes),
  • F3: Dave/SID lejátszás (kikapcsolt hangok után ez kapcsol vissza is, eredeti gépen 2x kell megnyomni),
  • F4: csend,
  • F5: késleltetés csökkentése (játék gyorsítása),
  • F6: késleltetés növelése (játék lassítása),
  • F7: sérthetetlenség,
  • F8: örök élet,
  • STOP: játék szüneteltetése (folytatás tetszőleges billentyűvel).