![]() |
Zipper Flipper 1984 - Sinclair Research Ltd flipper |
Spectrum (48k) |
Flipperezni fogunk, igaz egy kicsit másképp, mint ahogy megszokhattuk. A Zipper Flipper két játék, a flipper és a félkarú rabló vegyítése. A program korai (1984-es) megjelenése ellenére a jobban sikerült flipper programok közé tartozik. Az első meglepetés rögtön a betöltés után éri az embert. Választhatunk: a K megnyomásával billentyűzettel, az S megnyomásával Sinclair botkormánnyal irányíthatjuk a játékot. Javasolt a botkormányt választani, bármilyen meglepő, azzal könnyebb irányítani a játékot. A menüben a következő lehetőségeink vannak:
|
![]() |
A menüben az irányító billentyűkkel történik a navigálás, így tekintsük át gyorsan ezt is:
Billentyűzet | Botkormány | Funkció |
Q - T, A - G, Z - V | balra | flipperütő balra |
Y - P, H - L, B - SYMBOL SHIFT | jobbra | flipperütő jobbra |
1 - 5 | le | le |
6 - 0 | fel | fel |
ENTER | tűz | (tűz) labda indítása |
![]() |
A menüben tehát a le-fel irányokkal tudunk navigálni, a tűz megnyomásával tudunk egy funkciót kiválasztani. Indítsuk is el a játékot! A flipper játékokhoz edződött szemünk elé bizony egy kicsit furcsa látvány tárul. Az asztal elrendezése nem nevezhető éppen szokásosnak: alul a rózsaszín mezőn bárhol leeshet a labda, az ütőink ennek megfelelően pedig két irányba működnek (jobbra - balra). A labdát indítani a tűz megnyomásával tudjuk, de csak miután a le-fel billentyűkkel beállítottuk a lövés erősségét. Végtelen labda: POKE 52153,0 |