Zip-Zap

1983 - Imagine Software Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

A játék helyszíne Hallucinor, egy nemrég felfedezett bolygó a Spectralia naprendszerben. Mivel a bolygó alkalmas az emberi élet számára, viszont értelmes életformát a tudósok nem találtak rajta, a közelmúltban megkezdődött a bolygó kolonizálása. Ennek első fázisaként érkezett a bolygóra a Prelim-0484 robotcsapat, melynek feladata az első emberek fogadására kialakítani a szükséges épületeket és berendezéseket. A munka a tervezett ütemben haladt egészen mostanáig. Váratlanul azonban eddig nem ismert lények hada támadta meg a robotcsapatot. A védekezés reménytelen volt a hatalmas túlerővel szemben. Mi, az utolsó működőképes robot a túlélésért küzdünk. Célunk, hogy a teleport segítségével a bolygó egy másik szektorába menekülkünk, ahol persze ugyanúgy ránk támadnak... A teleportot (nagy, kék, mozgó "valami") négy energiacella működteti (kicsi, kék, mozgó "valami"), ezek kezdetben a képernyőn véletlenszerűen szétszórva találhatóak. Először ezeket kell összegyűjtenünk. Ehhez csak át kell gázolni rajtuk (automatikusan a megfelelő helyre kerülnek a teleport mellé), majd beléphetünk magába a teleportba is.
Lánctalpakon guruló robotunk egy pillanatra sem tud megállni, csak lassítani. A támadó lényektől egy pajzs véd meg, melynek működéséhez energiája (ENERGY) szükséges. Természetesen minden sérülés hatására csökken az energiánk, ami ha elfogy, a játék végét jelenti. Emellett a robot motorjai is fogyasztják lassan az energiánkat. Akkumulátoraink azonban minden teleportálás után lassan töltődnek is, a programozók kegyéből 10 százalékponttal... Az idegen lények ellen védekezhetünk is, menet közben kedvünkre lövöldözhetünk rájuk. Ennek azonban sok értelme nincs, mert egyrészt sohasem fogynak el, másrészt, - mint azt előbb már megtudtuk - az energiaszintünk szempontjából célszerű minél gyorsabban teleportálnunk, ráadásul, ha gyorsabban végzünk a feladattal, több jutalompontot kapunk (BONUS). Megjegyzendő még, hogy a képernyő kék szélei nem jelentik a játéktér szélét, ha kigurulunk az egyik oldalon, a túlsó oldalon jelenünk meg (ez igaz az idegenekre is).

Ha valakit nem demoralizál, hogy a játék teljesen céltalan és reménytelen (mentőhajó megérkezésére ne is számítsunk!), akkor akár el is szórakozhat vele egy-két menet erejéig. Szerencsére elég nehéz a játék, így hamar vége lesz... Érdekesség viszont, hogy 32 különféle idegennel találkozhatunk, igaz ezek egy része inkább "nonfiguratív" jelleget öltött. Mai szemmel nehéz elképzelni, hogy ezért a produkcióért 1983-ban el lehetett kérni 5.5 fontot. Sőt, a korabeli szaksajtó elismerően írt a játékról!

Irányítás:
A menüben - az 1983-as elvárásokat talán túl is teljesítve - választhatunk KEMPSTON, FULLER, vagy PROTEK illesztőt és természetesen billentyűzet (Q-P - tűz, A-L - lassítás, Z, C, B, M, SPACE - fordulás jobbra, X, V, N - fordulás balra).
A botkormány jobbra-balra döntésével fordulhatunk az adott irányba, ha magunk felé húzzuk, lassítunk.