Xenophobe 1989 - Micro Style akció, lövöldözős |
Spectrum (128k) Enterprise |
|
A Xenophobe eredetileg a Bally Midway által fejlesztett, 1987-es játéktermi arcade játék. Igazából egy átlagos lövöldözős őrület egyszerű játékmenettel, de ha másban nem is, abban vitathatatlanul kuriózum, hogy egyszerre három játékos játszhatja! Sajnos a 8-bites verziókban a három játékos lehetősége elveszett, csak ketten játszhatjuk, és az amúgy humoros látvány is csorbát szenvedett, ettől függetlenül hangulatos játék. Történet nincs sok: Az emberiség túl van egy atomháborún. A háború előtt létesített űrállomások, holdbázisok javarészt lakatlanok, elhanyagoltak. Ebben a poszt-apokaliptikus helyzetben jelennek meg a Naprendszer határán az - Alien filmeket - időző idegenek. Most már a Földhöz közeli csillagbázisokat, holdakat, űrhajókat és űrvárosokat fertőzik meg azt idegenek, a játékosoknak kell odamenni és leölni a szörnyeket. Az egyes szintek (komplexumok) célja az összes ellenség elpusztítása, mielőtt az automatikus önmegsemmisítő rendszer felrobbantja a bázist, vagyis lejár az idő. A képernyő két vízszintesen gördülő ablakra van felosztva, így az egyes szobák nem túl összetettek: alapvetően jobbra-balra mehetünk. A nagyobb nehézségi szintek egynél több emeletet is tartalmazhatnak, a játékosok liftek (és néha lyukak a padlón) segítségével mozognak az emeletek között. A szörnyvadászat miatt igazából nagyon nem is kellene bejárni a bázist: ha átmegyünk a szomszédos képernyőre, ott biztos, hogy ránk támad egy csapat szörny, függetlenül attól, hogy korábban jártunk-e már az adott teremben! Ami miatt mégis érdemes bejárni a termeket: a felvehető tárgyak. Ezek felvételével pótolhatjuk az elvesztett energiánkat (ételek / italok), vagy erősebb fegyvert szerezhetünk be. Egy rakat tárgy viszont csak a pontszámunkat gyarapítja, sőt a szint végén bónusz is jár ezekért az "értékes" tárgyakért. A floppylemez-t (DISK) a megfelelő meghajtóba helyezve pedig teleportálhatunk a bázis egy másik pontjára. Az ellenséges idegen életforma igen változatos. Tojással szaporodik, ha ezek kikelnek, Critter lesz belőle. Ez olyan, mint a kicsi Alien: ráakaszkodik az emberre és szívja az energiáját. Ahogy a Critter növekszik, Rollerbaby lesz belőle, aminek rossz szokása, hogy időnként összegömbölyödik, és erős páncéljukon gurulnak. Ha pont nekünk gurul, még a fegyver is kiesik a kezünkből! Felnőtt korukra pedig Warrior lesz belőle, ami nem csak ronda, de erős is (sok lövés kell belé) Néha ugranak egy nagyot, így fürgén a hátunk mögé tud kerülni. Ráadásul savat is köpköd, pár szobában ez a mennyezetről is csöpög... A szörnyektől elszenvedett minden sérülés energiánkat (HEALTH) fogyasztja. Egy életünk van, ha elfogy az energiánk, vége a játéknak. Megjegyzendő: a két játékos is halomra tudja egymást lőni, tehát javasolt a szörnypusztítást külön utakon végezni. Az idő letelte és a bázis felrobbanása viszont nem vet véget a játéknak. Robbanás előtt elteleportálunk, mehetünk a következő bázisra. Persze ilyenkor egy nagy rakat jutalompontot elbukunk. Irányítás:
|