| Valószínűleg a legtöbb európai ember számára a baseball meglehetősen furcsa sportnak tűnik. Két csapat szép nyugodt tempóban időnként eldob - elüt egy labdát, aztán mindenki rohan össze-vissza a pályán... Igazán a szurkolókat sem fenyegeti az a veszély, hogy a nagy izgalom megárt nekik, mérkőzés közben meg lehet inni egy-két - esetleg több... - sört a lelátón. A játék betöltése után mi is átélhetjük ezeket az "izgalmakat". A programot ötletes grafikai megoldások színesítik, de a kiadás évének megfelelően a hangok inkább a felejthető kategóriába tartoznak. Rögtön a betöltés után "felcsendülő" muzsikát (???) érdemes is egy határozott gombnyomással "elnyomni", és egy pillantást vetni az elénk táruló menüre: A játékot K felfüggeszti, minden más tovább-ot jelent. T és K együttes megnyomása a játékot alaphelyzetre állítja. Indítás után a gép bekéri a játékos(ok) nevét, játékosonként max. 8 karakter hosszon. Ezt követően megjelenik a BASEBALL pálya, a stadion felső nagy információs képernyőjén beállíthatjuk a játékos színeket. A színbeállítás a bal, jobb funkcióval végezhető el. A játék folyamán ezen a kijelzőn követhetjük nyomon közelről szemlélve az "akciót". A baseball-t két csapat játsza. Normál esetben 9 szettel játszák, de ebben a játékban ez kevesebbre is beállítható. Minden szett két félidőből áll. A pályán az egyik csapat az ütő csapat, a másik csapat pedig a mezőnyjátékosok. A képernyőn az ütőcsapatból egy ütő áll fel az ütő sarkpontra, egy dobó a mezőnycsapatból, valamint a kijelölt négyzet vonalán kívül a mezőnyjátékosok szétszórva. A dobó eldobja a labdát az ütő felé (tűz gomb), az pedig a lehető legnagyobbat üt a labdára a baseball ütővel (szintén a tűz gombbal). Ezután ledobja az ütőt és elkezd futni az óramutató járásával ellentétes irányban körbe a kijelölt négyzet vonala mentén. Az ütő csapat akkor szerez egy pontot, ha egy embere legalább egyszer körbeért a négyzet mind a négy vonalán, vagyis visszaért a kiindulási pontra. A mezőnyjátékosoknak arra kell törekedniük, hogy megfogják az éppen körbe futó ütő játékost. Ütő játékost csak az a mezőnyjátékos foghat meg, akinél a labda éppen van. ütőjátékost a sarokpontokon megfogni nem lehet. Bizonyos időlimit eltelte után ismét dobni kell. Ekkor a labdát be kell dobni a négyzet közepén álló dobó játékosnak, s az ütő csapatból egy új ember áll fel a sarkpontra. Ez is elüti a labdát, futni kezd, s ha már többen is futnak kint a vonal mentén, figyelniük kell egymást, vajon átérnek-e a következő pontra úgy, hogy ne fogják meg őket. Ha ennél fogva pl. az egyik ütőjátékos megtorpan félúton, könnyen feltarthat egy mögötte levőt, s ebből sokszor baj származik. Ha három ütő játékost megfog a mezőnycsapat, a félidőnek vége, a szett második félidejében cserélnek, az ütőcsapat kerül a pályára, a mezőnycsapat lesz az ütő. Ez így ismétlődik minden szett alatt, s a végén a 3/6/9 szett összesített pontszáma adja a végeredményt. Ez így első olvasatra meglehetősen zagyvaságnak tűnik, de "a puding próbája az evés" elvet követve, ha próbálkozunk, könnyebben megérthetjük a játék lényegét (már az, aki elegendő eltökéltséget étez magában...) A játékosainkat természetesen az iránybillentyűkkel tudjuk irányítani (azt, amelyiknél a labda van, vagy a futó játékost), a tűz gomb megnyomásával tudunk a "menetirányunkba" dobni a labdát. |