Winter Games 1985 - Epyx sport | Spectrum (128k) Enterprise |
Szépen kivitelezett sportszimuláció, mely a téli sportok világába visz minket. A 128K-s változat egy részben tartalmazza az összes sportágat, a 48K-s változat két külön betölthető programból áll. Mindkét rész azonos menüvel jelentkezik be:
A menüben a SPACE-el tudunk lépkedni, a választás ENTER-el lehetséges. Ha valamelyik sportágban jó eredményt (világrekordot) érünk el a gép feljegyzi eredményünket, így a 7. pontban mindig az aktuális világrekordokat láthatjuk.
A Winter Games I. sportágai | |
SKI JUMP (Síugrás)
Elindulni a tűz gombbal tudunk. Amikor a sánc végére érünk, a tűz gomb megnyomásával tudunk elrugaszkodni. Elrugaszkodás után vált a kép, a leérkezés helyét látjuk. A jobb felső sarokban magunkat láthatjuk, pontosabban a testtartásunkat, alatta pedig a megtett távolságot. | |
HOT DOG (Síakrobatika)
Itt a pontszámba csak a bemutatott ugrás minősége számít bele, de szerencsére lényegesen egyszerűbb, mint a síugrás. Elindulni a tűz gombbal tudunk, az elrugaszkodás automatikus, mindenkinek a fantáziájára van bízva, mit mutat be a levegőben. A leérkezés nagyon egyszerű: ha úgy érezzük több manővert nem tesz lehetővé magasságunk, engedjük el az irány billentyűket, és automatikusan felvesszük a leérkezéshez szükséges testtartást. Leérkezésünk után a nyolc pontozóbíró értékeli teljesítményünket. | |
SPEED SKATING (Gyorskorcsolyázás)
Célunk a lehető legrövidebb idő alatt teljesíteni a versenytávot. Az izgalom fokozása érdekében egy gépi ellenféllel kell megmérkőznünk. Ha átolvassuk az irányítást, láthatjuk, nincs túl bonyolult dolgunk. Nem kell azonban megijedni, nem őrült botkormányrángatás lesz a dologból, hanem a megfelelő ritmust kell elkapni a jobbra-balra irány nyomkodásával (kb. 1 másodpercenként kell az irányokat nyomkodni) Aki túl gyorsan nyomkodja a gombokat, leginkább csak egyhelyben fog állni... | |
A Winter Games II. sportágai | |
FIGURE SKATING (Jégtánc)
Célunk az egy perces gyakorlat során, minél több értékelhető elemet bemutatni, így szerezni magasabb pontszámoz. A jobb eredmény elérése érdekében a lehető legtöbb elemet kell bemutatni -értelemszerűen- a lehető legkevesebb eséssel. A problémák már ott kezdődnek, hogy az egyes elemeket vagy csak előrefelé korcsolyázva, vagy csak hátrafelé korcsolyázva tudjuk indítani. Általános szabályként elmondhatjuk, hogy azokat a gyakorlatokat, amelyek az indításához a jobbra irányt is kell nyomni, előrefelé kell indítani, azokat a gyakorlatokat, amelyek indításához a bal irányt is kell nyomni, hátrafele korcsolyázás közben tudjuk indítani. Leérkezéskor a tűz gombot kell nyomni, ha meg akarjuk úszni a mutatványunkat esés nélkül. A legmagasabb 6-os pontszámot akkor kaphatjuk a versenybíróktól, ha az összes elemet sikeresen bemutattuk, esés nélkül. | |
BIATHLON (Sílövészet)
Célunk a lehető legrövidebb idő alatt teljesíteni a pályát, valamint a alatt a lehető legtöbb találatot elérni. A versenyt a tűz megnyomásával indíthatjuk. Amennyiben lejtőn haladunk, a LE billentyű nyomkodásával tudjuk magunkat ellökni a bot segítségével, ha vízszintes terepre, vagy emelkedőre érünk, a jobb-bal irány nyomkodásával tudunk lépkedni. A gyorskorcsolyázáshoz hasonlóan itt is a megfelelő ritmus eltalálása a legfontosabb, de itt ez a ritmus sokkal gyorsabb, ennek inkább botkormány rángatás-jellege van... A játékképernyő alatt a SPEED mutatja a sebességünket, a TIME a részidőnket jelzi, megtudhatjuk hogyan teljesítettünk a lövészeteken (HITS: hányat lőttünk eddig, MISS: hibák száma), jobb oldalon a pulzusunkat láthatjuk. Ha nagyon felgyorsult a pulzusunk, lassabban tudunk haladni. | |
BOBSLEIGHT (Bob)
Célunk a lehető leggyorsabban teljesíteni a kitűzött pályát. A futam a tűz megnyomásával indul. Az irányítás nagyon egyszerű: kanyarban kormányoznunk kell. Ahogy nő a bob sebessége, kanyarban egyre gyorsabban megindul a bob a pálya külső széle felé. Vigyázat, ha nem kormányozzuk a bobot felborulunk, és kiesünk a versenyből! | |
FREE SKATING (Jégtánc -szabad program) Az irányítás teljes egészében megegyezik a Jégtáncnál ismertetekkel. Itt két percünk van táncakrobatikánk kiélésére. A bírók most is maximum 6-os pontszámmal értékelik teljesítményünket. | |