Wheelin Wallie

1985 - Interceptor Software

ügyességi

Spectrum (48k)

Mondhatjuk, hogy 1985-re már kialakultak a bejáratott játékstílusok, a meglepő kísérletezések kora már csaknem lezárult. A szabályt erősítő kivétel lehet a teljesen noname Interceptor Software Wheelin Wallie című játéka... A játékot leginkább ügyességi játékként jellemezhetnénk, de egészen szürreális elemek vannak benne. Azonosíthatatlan főhősünk - egy keréken guruló fogprotézis(!) - feladata, hogy folyamatosan előre (jobbra) gurulva a lehető legmesszebb jusson, miközben a protézis részével a felszín felett megadott magasságban lebegő pontok elfogyasztásával gyarapítsuk pontszámunkat! Eközben persze akadályokat is kerülgetni kell! A kerékkel tudunk gyorsulni - lassítani (jobbra - balra), a fogprotézis magasságát tudjuk le-fel állítani. A kerék a fogprotézis fölött csak lebeg, azaz a két alkatrész között elhaladhat akadály. Az akadályok egészen szürreálisra sikerültek: piros pattogó labda, repülő lila elefántfej, levegőben úszó béka(?), lebegő hóember és hasonlók. Persze sebességük miatt jószerivel csak akkor tudjuk ezeket kikerülni, ha már megjegyeztük, mikor érkeznek... Az akadályok csak a protézisre veszélyesek, a kerék viszont nem ütközhet olyan falba, amin nem tud felgurulni és nem eshet göröngyös talajra sem! Forradalmi újítás a programozók részéről, hogy ha játéktér amúgy láthatatlan felső szegélyéhez érünk, szintén elvész egy életünk! A frusztrációt pedig a végletekig fokozza, hogy életvesztéskor a szint elejére kerülünk vissza. Bár itt szintekről nem is igazán lehet beszélni, hiszen ugyanazok a pályaelemek ismétlik egymást, viszont néha színeket vált a képernyő.
Ezek után talán mondani sem kell, hogy a játéknak nincs vége, így a pontszámtáblára feliratkozás marad az egyetlen - kérdéses hatásfokú - motiváció.

Irányítás:
Billentyűzet (O, P, Q, A) vagy KEMPSTON botkormány illesztő.