Wheelie

1983 - Microsphere

akció

Spectrum (48k)

 

 

Képzeljük magunkat egy kezdő motoros szerepébe, aki épp most vette át vadonatúj Zedexaki 500 motorját. Rögtön a nyeregbe pattanunk, és elindulunk egy próbaútra. Észre sem vesszük, az idő múlását, már messze járunk otthonunktól. Hogy-hogy nem egy labirintusba tévedtünk, ahonnan nem találjuk a kiutat. Elég különös világba tévedtünk: óriási sündisznók és egyéb vadállatok mászkálnak az utakon, és pár ugrató is keresztezi utunkat. Feladatunk, hogy jobbra haladva eljussunk a labirintus végébe, ahol találkozunk egy másik motorossal. Ő egy tapasztaltabb fickó, rögtön kihív minket egy versenyre. Ekkor balra haladva vissza kell térni a labirintus túlsó végébe. Csak akkor juthatunk tovább a labirintusból, ha hamarabb érjük el a célt, mint versenytársunk.
A közlekedés nem lesz olyan egyszerű a labirintusban, hiszen - nevéhez híven - számos elágazás vezet zsákutcába. Bizony hamar kiszáradhat üzemanyagtáartályunk miközben keressük a helyes utat! A motor üzemanyag nélkül (FUEL) nem megy (-1 élet), így folyamatosan pótolnunk kell. Ezt egyszerűen megtehetjük némi üzemanyag (GAS felirat jelzi) felvételével. Vegyünk azonban tekintettel, hogy a labirintuson visszafelé is végig kell jutni, ezért ne vegyünk be mindent már a jobbra vezető úton, hagyjunk visszafelé is! (Ez a legnagyobb nehézség a játékban, hiszen motorunk zabálja az üzemanyagot!) Az üzemanyag a sebesség függvényében fogy, érdekes módon azonban, ha az üzemanyagszintmérő üres tankot jelez, minimális sebességgel haladva nem áll le a motor!
A zsákutcákon kívül számtalan akadály nehezíti dolgunkat:

  • Ugratók: az ugratóra hajtva járműveket felett kell átrepülnünk. Ehhez elengedhetetlen a sebesség pontos megválasztása! (Nem a maximális sebesség vezet eredményre.)
  • Jeges útszakasz: széleit ICE feliratok jelzik. A jégen is át tudunk hajtani, de ha túl gyorsan megyünk, elcsúszunk.
  • Bucka: a megfelelő időben gyorsítva, egy kerékre állítva a motort áthajthatunk rajta.
  • Állatok: ki kell kerülnünk őket. A versenyen már nem zavarnak.
  • Repkedő kerekek: ez kivételesen nem akadály, 50 pontot kapunk, ha elkapunk egyet.

Ha elérjük a zöld motorost, kezdetét veszi a verseny! Ellenfelünk csal, hiszen neki nem fogy az üzemanyaga, és nyílegyenesen robog keresztül mindenen. Szerencsére azért nem túl gyors, így van esélyünk a győzelemre. Különösen vigyázzunk arra, nehogy összeütközzünk vele, mert akkor veszítünk!
A program tartós elfoglaltságot biztosít, hisz összesen 8 labirintuson kell végigrobognunk (oda-vissza). Ezek hossza állandó, de a labirintus egyre bonyolultabb, és egyre több akadály nehezíti életünket. Szerencsére nem kell egyvégtében végigjátszani a programot, hiszen minden szint sikeres teljesítése után megkapjuk a következő szint kódját, így a programot legközelebb betöltve és a kódot megadva már innen kezdhetjük a játékot:

1. szint: [ENTER]   5. szint: XENON
2. szint: WITTY   6. szint: ZX83B
3. szint: SHARK   7. szint: 2MQL3
4. szint: BEBOP  

8. szint:

HRME2

A pályáknak nevet is adtak a készítők, melyet - játék közben - a jobb alsó sarokban olvashatunk.
Az irányítás nincs túlbonyolítva: a jobbra-balra irányokkal gyorsítani-lassítani tudunk, illetve megfordulni. A le-fel irányokat nyomvatartva a következő elágazásnál térhetünk ki az adott irányba. (Vigyázzunk a sebességgel, ne menjünk ilyenkor túl gyorsan!) A tűz megnyomásával pár másodpercre megbéníthatjuk a képernyőn mászkáló / repkedő állatokat, de ez fogyasztja az üzemanyagunkat (érdekes...)!

Irányítás: a menüben választhatunk billentyűzetet (1-0 - tűz, Q-P - fel, A-L - le, Z-V - balra, B-M - jobbra), KEMPSTON, vagy AGF PROTEK illesztőt. A menüben kérhetünk angol nyelvű instrukciókat, vagy demót is.

Mindent összevetve nem rossz program, Kikstart II. rajongók el lehetnek vele, ha szem előtt tartjuk, hogy 1983-as programról van szó, így a kivitelezés hagy maga után némi kívánnivalót!

Örökélet: POKE 30037,201

Térkép