W.A.R.

1986 - Martech Games Ltd.

űrhajós, lövöldözős

Spectrum (48k)

Enterprise

 

 

Egy rendkívül fejlett civilizáció látogat el naprendszerünkbe. Ezek a lények igen innovatívak, fantáziadúsak: társadalmuk, iparuk tökéletesen működik, hatalmas önműködő űrbázison utaznak, a betegségeket legyőzték - ennek ára viszont, hogy testük nagyrésze gép, így inkább nevezhetők biomechanikus lényeknek. Sajnos azonban van rossz tulajdonságuk is: meglehetősen harciasak, más planéták meghódítását szinte szórakozásnak tekintik. Sajnálatos módon most épp a Föld bolygót szemelték ki maguknak!
Meglehetősen sablonos történet egy shot-em-up programhoz, magát a játékot azonban megpróbálták a készítők (Creative Reality) felpezsdíteni néhány egyedi ötlettel. Hogy ezek mennyire sikerültek jól, mindenki eldöntheti maga, a képekre tekintve viszont első pillantásra megállapíthatjuk, hogy a képernyő kicsit "furcsa"... Sajnos az események a képernyő csak kb. 1/3-ad részén zajlanak, a többi csak "körítés", és ezen kis játéktéren is monokrómban láthatjuk az eseményeket. A programozók nem spóroltak a háttérrel, így a fehér háttér előtt elsuhanó fehér űrhajók némileg kusza látványt fognak eredményezni.
Feladatunk, hogy a megtámadott űrbázis fölött elhaladva megsemmisítsük a bázis valamennyi felszíni objektumát! A támadó űrhajókat (pontosabban robotokat, melyek formatervezése a Pirx kapitány kalandjait idézi) célszerű megsemmisíteni (pontszerzés reményében), vannak azonban furcsa repülő tárgyak, és elénk tornyosuló falak, melyeket nem lehet megsemmisíteni, ezeket ki kell kerülni! Sajnálatos módon, ha nem minden tereptárgyat semmisítettünk meg, a bázis felett elrepülve a program közli, hogy küldetésünk sikertelen (UNSUCCESFUL). Ilyenkor sajnos újra át kell repülni a bázis felett, de az eddig megsemmisített objektumok már nem regenerálódnak. A (gyatra) grafikai kivitelezésnek köszönhetően sajnos nagyon nehéz kiszúrni, mit is kellene lőni, és mit kell kikerülni. Az pedig kritikán aluli, amikor életünk elvesztése után a következő űrhajónkat egyenesen egy falba rakja ki a program!

A készítők nem elégedtek meg ennyi újítással! Mindig amikor támadásra indulunk a soron következő bázis ellen, életünk elvesztése után egy menüt kapunk, melyben lehetőségünk van összegyűjtött pontszámunkból kiegészítő fegyvereket vásárolni:

  • START - játék folytatása,
  • SHIP STATUS - űrhajóink száma,
  • SCORE - pontszámunk (nem elég nagy a játékképernyőt körülölelő dekoráció, hogy folyamatosan lássuk valamelyik sarokban?),
  • EXTRA SHIPS - plusz űrhajó vásárlása (10000 pont)
  • EXTRA WEAPONS - fegyverek vásárlása:
    • MULTI LASER - nagyobb tűzgyorsaság (1000 pont),
    • DUAL LASER - dupla tűzerő (3500 pont),
    • REAR PHASER - hátrafele is tudunk lőni (8250 pont),
    • SIDE PHOTONS - oldalra is tudunk lőni (15000 pont)

A menüben értelemszerűen a le-fel irányokkal tudunk mozogni (jó lassan) és a tűz gombbal tudunk kiválasztani. Szerencsére a megvásárolt extra felszerelés űrhajónk elvesztése után is megmaradnak. A játék még így is nagyon nehéz (elsősorban azért, mert átláthatatlan).
A programnak két változata van, ezek csak a grafikában különböznek: egyik a kerettörténethez kapcsolódó űrbázisos látványt nyújt, a másik (WAR BETA) egy számítógép belsejében játszódik és nyomtatott áramkörök felett kell repkedünk.

Irányítás:
Betöltés után választhatunk SINCLAIR, KEMPSTON, CURSOR illesztőt, vagy tetszés szerint definiálhatjuk a billentyűzetet.