Viper III. 1984 - Mastertronic Ltd. akció, lövöldözős | Spectrum (48k) |
A gonosz Quardons megtámadta Nimea békés bolygóját. A Nimea bolygó lakóinak fegyvereik sincsenek, így nem tudnak ellenállni a hódításnak. Mi irányítjuk a bolygó megsegítésére indult századot. Feladatunk a bolygót megszálló ellenséges erők megsemmisítése. A küldetés nehézségi szintekre van osztva, minden szint 3 részből áll: Balra haladva meg kell közelíteni az ellenség erődítményét. Feladatunkat a szemből támadó ellenséges repülők nehezítik. A repülőket lézerfegyerünkkel meg tudjuk semmisíteni, azonban energiánk véges (az ENERGY feliratú sáv jelzi energiaszintünket). Az első szinten a vízszintesen közeledő repülők mellett rakéták is repülnek felénk, ezeket nem tudjuk megsemmisíteni, ki kell őket kerülni. A második szinten viszont a repülőkből jó sok van és nem csak vízszintesen fognak már szállni! Nehezebb szinteken ezt a két változatot variálja a program, olyan "zseniális ötlettel", hogy a képernyő időnként elsötétedik (éjszaka lesz, nem látunk semmit), csak akkor, ha használjuk a fegyverünket! Fegyverünk energiája az első szinten biztos, hogy elég lesz, de a nehezebb szinteken, ahol a túlélésért szinte egyfolytában kell tüzelni, erre már figyelni kell! Az ellenség erődítménye 3 épületből áll, mind a hármat meg kell semmisíteni. Ezeket egy fal védi a találatoktól, előbb ezen kell több lövéssel lyukat ütni. A harmadik épület megsemmisülése után már nem kell lyukat ütnünk a falon, hogy átjussunk, rögtön a harmadik rész következik! A harmadik részben először egy szétlőhetetlen akadályrendszeren kell átrepülnünk, majd egy üzemanyagszállító jármű torkolatcsövére kell PONTOSAN rácsatlakoznunk. Ha ez sikerül, energiánk teljesen feltöltődik. Ha sikertelen a csatlakozási kísérlet, akkor is folytatódik a játék, de a megmaradt energiánkkal sok esélyünk nem lesz a nehezebb szinteken. Vigyázzunk, bármelyik részben megsemmisül a repülőnk, a legelejétől kell indulnunk a következő repülővel! A játékot csak billentyűzettel irányíthatjuk: A nehézségi szint sajnos teljesen abszurd, a negyedik szinten csalás nélkül gyakorlatilag lehetetlen továbbjutni, főleg, mert ha elveszítjük egy repülőnket, a szint elejétől indulunk (ez egyébként a játékos kedvét is hamar elveszi). Azt sem tudom elképzelni, hogy a pixelre pontos üzemanyagcsőre való csatlakozást, hogy lehetett kivitelezni TV-t használva megjelenítőként. A kivitelezés is meglehetősen fapados. Örökélet: POKE 30533,0 | |