V 1986 - Ocean Software Ltd. akció | Forrás: Spectrum (48k) |
Izgalmas, bonyolult akciójáték jó grafikával. A játék alapja egy tévéfilm-sorozat (WARNER BROS FILM), melyben magas intelligenciájú földönkívüli lények a Földről elrabolják az embereket, majd egy bolygóközi űrállomáson megfagyasztják és táplálék gyanánt a saját holdjukra szállítják őket. Az emberiség összefog az idegenek ellen, azonban sok idejükbe kerül, míg sikerül feljutni az idegenek űrállomására. Itt kapcsolódunk be a történetbe. Feladatunk az, hogy bombát helyezzünk el az állomás négy létfontosságú pontján:
Behatolásunkat az idegenek észlelték, ezért aktíválták a biztonsági-robotokat. Sietnünk kell, mert készülnek a Föld megsemmisítésére. Emberünknek meg kell keresnie a négy helyiséget, de ezeket ajtó őrzi. Az ajtó csak kódra nyílik. Ekkor kell igénybe vennünk a jobb alsó sarokban lévő menütáblát.
Nyomjuk meg a "le" billentyűt, erre előtűnik a kurzor a menütábla alján. Az ajtó nyitásához a következőket tegyük: a nyilat vigyük a nyilat a jelre , és nyomjuk meg a t ű z gombot.
Ekkor az utolsó 5 számjegy egyforma. Ha az első nem egyezik, el ö lr ő l kell kezdeni a beállítást. Ha sikerül mind a hatot egyezővé tenni, megjelenik a "Circuit off" felirat, és a jel segítségével átjuthatunk az ajtón.
A menü tábla értelmezése:
- szünet / kilépés a játékból | |
- saját pozíciónk kijelzése (szektor) | |
- állító kód | |
- állító kód | |
- elektromos kártya - formula | |
- bomba elhelyezése / detonációs idő beállítása | |
- állító kód, ajtón belépés | |
- állító kód, ajtón kilépés | |
- kód-tábla előhívása az ajtó nyitásához | |
- kilépés a menü-táblából, visszatérés a játékhoz | |
- állító kód | |
- állító kód |
A szembejövő robotokat tigrisugrása ugorhatjuk át, míg a magasabban közlekedő tárgyakat kilőhetjük. A velük történő találkozás energiát von el, de ezt a lecsökkent energiát falon itt-ott található sárga színű energia csapokon pótolhatjuk. Az energiaértékük középen látható, a pontszámunk alatt. Ha egy szinten nem tudunk tovább menni, mert falba ütközünk, rá kell állni egy csapóajtóra, vagy egy csapóajtó alá kell állni, és a megfelelő (le/fel) iránybillentyűk megnyomásával a másik szintre kerülünk. Ez pontos pozícionálást igényel, ugyanis gyakran a menü-táblát kapjuk eredményül. A játék rendkívül bonyolult, és az itt leírtakon kívül még számos titkot rejt magában.
A játékot Billentyűzetről vagy Kemspton, Interface II., Cursor botkormánnyal játszhatjuk. A billentyűzet kiosztása: CAPS SHIFT - balra, X - jobbra, P - fel, L - le, B, N, M, SPAE - tűz.