1987 - Domark akció, lövöldözős | Spectrum (48k) |
Az Unitax egy érdekes ötlet, érdekes megvalósítása. Feladatunk az ellenséges csillaghajók megsemmisítése. Ezen csillaghajók megsemmisítésének egyetlen lehetséges módja, ha az energiaellátásukat biztosító 3 reaktort felrobbantjuk. Célunk megvalósításához egy szokatlan formájú járművet veszünk igénybe: egy kör alakú járművel kell közlekednünk a csillaghajó szerviz-útjain. Érkezésünk egy kis szállító-űrhajón történik, mely a csillaghajó véletlenszerűen kiválasztott pontján lerak minket. Innentől csak saját magunkra vagyunk utalva. Közlekedni csak a szerviz-utakon tudunk, azonban itt nem felhőtlenek a közlekedési viszonyok: a védelmi rendszer észlelte behatolásunkat, és bekapcsolta az önműködő harci-robotokat. E felfegyverzett robotok mindent megtesznek megsemmisítésünk érdekében, ha ez nem sikerül fegyverrel, attól sem riadnak vissza, hogy nekünk ütközzenek. Ha találatot kapunk, vagy ütközünk egy ellenséggel, különböző mértékű sérülést szenvedünk el, melyet a játékképernyő két szélén látható sérülés-jelző mutat. Ha ez eléri a maximumot, az járművünk megsemmisülését jelenti. Sajnálatos módon ilyen esetben a csillaghajó mindhárom reaktorát ismét meg kell semmisíteni! Ez a játék legnagyobb hibája: így nagyon nehéz a játékmenet!
Ideje, hogy valamit tegyünk célunk érdekében is! A reaktorokat csak úgy tudjuk megsemmisíteni, ha egy bombával belülről felrobbantjuk. Sajnálatos módon, bombát "elfelejtettünk" magunkkal hozni, így előbb azt is be kell szerezni valahol. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a csillaghajón épp 3 bomba várja a "szíves" támadókat (micsoda véletlen...). Első feladatunk tehát, egy bomba megkeresése, majd felvétele. (A bombákat a rajtuk látható 'B' jelzésnek köszönhetően könnyű felismerni). Egyszerre csak egy bomba lehet nálunk, tehát keressünk egy reaktort. Könnyű felismeri, mit kell keresni: a reaktor egy hatalmas épület, szélein disco-hangulatot idéző lámpasorral. Mindeközben folyamatosan ellenséges robotokba botlunk. Ne várjuk, hogy elfogyjanak, amíg működnek a reaktorok újratermelődnek! A velük való ütközést mindenképpen kerüljük el, mert ez igen súlyos sérülést okoz! Az irányításról szólva érdemes megemlíteni, hogy ha lőni szeretnénk, a tűz mellett a kívánt iránybillentyűt is meg kell nyomni, így nem csak a haladásunk irányába tudunk lőni, hanem tetszőleges irányba célozhatunk. Ha bejutunk a reaktorba a következő lehetőségeink vannak:
Ha van nálunk bomba, kiválaszthatjuk a 'PLACE BOMB' opciót. Ilyenkor hatástalanítanunk kell a reaktor saját védelmi-berendezéseit. Ez oly módon történik, hogy a villogó kurzort, háromszor egymás után a tűz gomb megnyomásával a 'LOG ON' feliraton állítjuk meg. A kurzor egyre gyorsabban ugrál, a harmadiknál már igen jó ritmusban kell megnyomnunk a tűz-gombot. Ha véletlenül a 'LOG OFF' feliratra "kattintunk", a program ebbéli tévedésünket egy életünk elvesztésével díjazza, de ilyenkor a rektor bejáratától újra próbálkozhatunk, még a bomba is nálunk marad. A játékképernyő felett, jobb oldalon, a megsemmisítendő reaktorokat láthatjuk, ha sikeresen felrobbantottunk egyet, itt egyel kevesebbet fogunk látni. (A felrobbantott reaktorokat könnyű megkülönböztetni a működőtől: a lámpák nem világítanak a tetején.)
Ha mind a három reaktort hatástalanítottuk, a még működő robotokat is meg kell semmisítenünk. A játéktér feletti üzenetsorban ilyenkor láthatjuk, hogy még hány ellenfelet kell elkapnunk, ehhez be kell járni újra az egész csillaghajót! Ezután már értünk jöhet, és felvehet a szállító hajó, amely idehozott bennünket. Az űrben újabb veszély vár ránk: Útban a következő csillaghajó felé ellenséges űrhajók támadnak ránk. Itt egy klasszikus úrhajós-lövöldözést kell bemutatnunk. Ha eltalálnak, elvész egy életünk, és a következő csillaghajóhoz érkezve folytatódik a játék.
A menü nem fog sok gondot okozni, mindössze két választásunk van. Elindíthatjuk a játékot az alapértelmezett billentyűzetkiosztással: Q, A, O, P, SPACE, vagy átdefiniálhatjuk az irányítást. A billentyűzet mellet használhatjuk a Sinclair-botkormányt is.
Mint már említettem, a játék nagyon nehézre sikerült! Az egymást követő nehézségi szinteken egyre több robottal kell megküzdenünk, amik ráadásul egyre "harciasabbak". Bár a csillaghajók nem túl nagyok, eltévedni nem fogunk rajta, mégis érdemes a térképek segítségével célirányosan közlekedni. Összesen 10 csillaghajót kell megsemmisítenünk, íme az első 3 szint térképe:
Örökélet: POKE 29264,0