1986 - System 3 Software Ltd. akció |
Spectrum (48k) Enterprise |
Twister, az egyik leghatalmasabb démon az emberiség megrontására tör. Nekünk jutott a feladat, hogy elpusztítsuk a démont egy utópisztikus túra végén. A küzdelem a tudatalattinkban zajlik, ennek megfelelően a játékmenet elég elvont. A látottak elég beteg elmére utalnak... A játék több "jelenetből", áll, de a feladatunk nagyjából mindegyikben azonos: Az első szinten (első kép) platról-platóra kell ugrándoznunk előre (a jobbra-fel, balra-fel iránybillentyűkkel). Bármikor megállhatunk, időkorlát sincs a játékban (viszont az első szinten az idő haladtával csökken az energiánk). Feladatunk négy szimbólum összegyűjtése, melyek a francia kártya színeivel azonosak: treff (háromlevelű lóhere), káró (rombusz), kőr (szív), pikk (lándzsahegy). Ténykedésünkben a démon teremtményei akadályoznak, melyek fogyasztják pszichés energiánkat, ha hozzánk érnek. Pszichonikus energialövedékekkel elpusztíthatjuk ugyan a teremtményeket, de hamarosan újabbak jelennek meg. A muníciónk viszont véges!
A tárgyakat a program véletlenszerűen rakja ki. Megjegyzendő, nem szükséges mindenképpen felvenni egy tárgyat, hisz a jobbra-balra billentyűkkel mozoghatunk is a platón, így a következű ugrás előtt helyezkedhetünk, igaz korlátozottan. A második szinten már egy folyosóban rohanunk előre. Feladatunk most 8 betű és írásjel összegyűjtése. Küldetésünket most és a későbbiekben is az előbb már megismert tárgyak segítik / nehezítik és újabb formatervezett teremtmények csatlakoznak a minket üldözők hadához. Az ellenfelek közül külön meg kell említeni, a képernyő bal szélén rövid időre megjelenő óriási fejet, melyet egy gömböt köp ki, ami aztán egy darabig repked a képernyőn, míg egy óriási hernyó kell ki belőle. A hernyót rövid időn belül érdemes lelőni, mert ha ránk ugrik, vége a játéknak energiánk mennyiségétől függetlenül! A felénk rohanó bika (?) annyiban különleges, hogy két találattal tudjuk csak elpusztítani. A harmadik szinten (második kép) egy árokban szaladunk, mennyezet tehát nincs, csak jobbra-balra tudunk mozogni. Most 12 szimbólumot kell összegyűjtenünk. A negyedik szinten (negyedik kép) a semmiben lebegünk, körülöttünk villámok csapkodnak. A 'fel' billentyűvel üzemeltethetjük a hátunkra szerelt rakétát, amivel emelkedhetünk (a képernyő közepéig). Ha a rakétát nem működtetjük, lassan ereszkedünk. A megjelenő tárgyak egyhelyben lebegnek, azonban igen rövid ideig maradnak a képernyőn. Most 16 szimbólumot kell összegyűjtenünk. Az ötödik szinten (negyedik kép) hasonló a másodikhoz, de most nincs mennyezet. 20 szimbólumot kell összegyűjtenünk. Valószínűleg egy "átlag halandónak" itt lesz elege a játékból... A hatodik szinten (ötödik kép) már a végső összecsapásnak lehetünk részesei. Ismét rakétával a hátunkon repülünk, a démon kígyó képében jelenik meg előttünk teremtményei társaságában. Itt már nem kell szimbólumokat gyűjteni. Elvileg a kígyó nyitott szájába kell célozni, de nekem nem sikerült... A képernyő jobb alsó sarkában látható szám muníciónkat jelzi, a mellette lévő sáv energiánkat. Az összegyűjtött szimbólumok a bal felső sarokban jelennek meg. Irányítás: Végtelen energia: POKE 42412,0; POKE 42490,0 |
|