1986 - System 3 Software Ltd.

akció

Spectrum (48k)

Enterprise

Twister, az egyik leghatalmasabb démon az emberiség megrontására tör. Nekünk jutott a feladat, hogy elpusztítsuk a démont egy utópisztikus túra végén. A küzdelem a tudatalattinkban zajlik, ennek megfelelően a játékmenet elég elvont. A látottak elég beteg elmére utalnak... A játék több "jelenetből", áll, de a feladatunk nagyjából mindegyikben azonos:

Az első szinten (első kép) platról-platóra kell ugrándoznunk előre (a jobbra-fel, balra-fel iránybillentyűkkel). Bármikor megállhatunk, időkorlát sincs a játékban (viszont az első szinten az idő haladtával csökken az energiánk). Feladatunk négy szimbólum összegyűjtése, melyek a francia kártya színeivel azonosak: treff (háromlevelű lóhere), káró (rombusz), kőr (szív), pikk (lándzsahegy). Ténykedésünkben a démon teremtményei akadályoznak, melyek fogyasztják pszichés energiánkat, ha hozzánk érnek. Pszichonikus energialövedékekkel elpusztíthatjuk ugyan a teremtményeket, de hamarosan újabbak jelennek meg. A muníciónk viszont véges!
Az említett szimbólumokon kívül egyéb tárgyak is segítik akadályozzák küldetésünket:

  • Rakéta (bomba) - ha felvesszük, energiát veszítünk,
  • Pajzs - energiát ad.
  • Öt pontból álló halom - pszichonikus energialövedékek (+8 muníció).
  • Patkó - elvesz egy már megszerzett szimbólumot.

A tárgyakat a program véletlenszerűen rakja ki. Megjegyzendő, nem szükséges mindenképpen felvenni egy tárgyat, hisz a jobbra-balra billentyűkkel mozoghatunk is a platón, így a következű ugrás előtt helyezkedhetünk, igaz korlátozottan.

A második szinten már egy folyosóban rohanunk előre. Feladatunk most 8 betű és írásjel összegyűjtése. Küldetésünket most és a későbbiekben is az előbb már megismert tárgyak segítik / nehezítik és újabb formatervezett teremtmények csatlakoznak a minket üldözők hadához. Az ellenfelek közül külön meg kell említeni, a képernyő bal szélén rövid időre megjelenő óriási fejet, melyet egy gömböt köp ki, ami aztán egy darabig repked a képernyőn, míg egy óriási hernyó kell ki belőle. A hernyót rövid időn belül érdemes lelőni, mert ha ránk ugrik, vége a játéknak energiánk mennyiségétől függetlenül! A felénk rohanó bika (?) annyiban különleges, hogy két találattal tudjuk csak elpusztítani.
A folyosóban jobbra-balra tudunk navigálni, illetve a le-fel billentyű megnyomásával egyetlen rugaszkodással a mennyezetre vagy a padlóra ugorhatunk. (A mennyezeten is tudunk szaladni és természetesen tárgyak is lehetnek ott.) Megállni, lassítani most már nem tudunk, ezért elég nehéz a tárgyakat felvenni, hisz gyorsan túlszaladhatunk rajtuk.

A harmadik szinten (második kép) egy árokban szaladunk, mennyezet tehát nincs, csak jobbra-balra tudunk mozogni. Most 12 szimbólumot kell összegyűjtenünk.

A negyedik szinten (negyedik kép) a semmiben lebegünk, körülöttünk villámok csapkodnak. A 'fel' billentyűvel üzemeltethetjük a hátunkra szerelt rakétát, amivel emelkedhetünk (a képernyő közepéig). Ha a rakétát nem működtetjük, lassan ereszkedünk. A megjelenő tárgyak egyhelyben lebegnek, azonban igen rövid ideig maradnak a képernyőn. Most 16 szimbólumot kell összegyűjtenünk.

Az ötödik szinten (negyedik kép) hasonló a másodikhoz, de most nincs mennyezet. 20 szimbólumot kell összegyűjtenünk. Valószínűleg egy "átlag halandónak" itt lesz elege a játékból...

A hatodik szinten (ötödik kép) már a végső összecsapásnak lehetünk részesei. Ismét rakétával a hátunkon repülünk, a démon kígyó képében jelenik meg előttünk teremtményei társaságában. Itt már nem kell szimbólumokat gyűjteni. Elvileg a kígyó nyitott szájába kell célozni, de nekem nem sikerült...

A képernyő jobb alsó sarkában látható szám muníciónkat jelzi, a mellette lévő sáv energiánkat. Az összegyűjtött szimbólumok a bal felső sarokban jelennek meg.

Irányítás:
A menüben választhatunk KEMPSTON, CURSOR, INTERFACE 2 botkormány illesztőt, vagy koptathatjuk a billentyűzetet:
O - balra, P - jobbra, S - fel, A - le, X - tűz.

Végtelen energia: POKE 42412,0; POKE 42490,0
Végtelen muníció: POKE 42646,183