|
Az akció-kaland játékok kedvelői újabb csemegével lettek gazdagabbak,
megjelent a Twin World. Hogy is kezdődik egy ilyen történet?...
... Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy ország, amit Gaspards-nak
hívtak. Békésen élt itt a Carikens család - az uralkodó-, és az ország
lakói. Akkor még minden nagyon szép és nagyon jó volt Természetesen
a békés életnek egyszer vége lett, mint ahogy a kalandjátékokban szokás.
Megjelent egy gonosz varázsló: Maldur, aki varázserejével olyan gyorsan
söpört végig Gaspards földjén, hogy a Carikens-eknek még csak idejük
sem maradt a felocsúdásra, de arra sem, hogy használják a varázs-amulettet,
amellyel földjüket megvédhették volna. Maldur elrabolta az amulettet,
majd 23 darabra törte szét azt, és szétszórta az országban.
Ekkor jött Ulopa Carkien, a fiatal hős, hogy megkeresse az amulett darabjait
és elpusztítsa Maldur-t a gonosz varázslót. Ulopa 3 különböző típusú
fegyverrel van felszerelve az idegenek ellen. Óvatosnak kell lennünk,
mert minden fegyvernek véges számú lőszere van, habár elszórtan extra
plusz töltényeket is találhatunk.
Ulopa útja kalandos, varázslatos ajtókon, földek mélyén veszélyes tájakon
vezet át. Gaspards - mint a játék címe is utal rá- nem is egy világ,
hanem kettő: az egész birodalmat behálózza egy föld alatti barlangrendszer.
Nekünk mindkét világot át kell kutatnunk. A világok közt kapukon keresztül
közlekedhetünk. Egyes lejáratok csak akkor nyílnak meg előttünk, ha
rendelkezünk az ajtót nyitó kulccsal. A birodalom meglehetősen nagy, a végső összecsapásra a 23. szinten kerül sor.
A játékot billentyűzettel (X, Y, K, M, L kiosztással), vagy Kemspton,
Sinclair botkormánnyal játszhatjuk). A 'le' vagy a 'tűz'+'le' billentyűvel
legugolhatunk, vagy ha egy kapu előtt állunk, átmegyünk rajta. Néhány
további billentyű használatára is szükségünk lesz:
Q - meghalunk, a kiindulópontról indulunk újra,
P - játék szüneteltetése,
SPACE - fegyver választás.
Program nem életeinket számolja, hanem az energiánkat. Minden alkalommal, amikor meghalunk csökken az energiánk. (Energiánkat játék közben pótolhatjuk.) A játék véget ér, ha elfogy az energiánk. A képernyő alatt, bal oldalon pontszámunk, középen a megszerzett kulcsaink, ettől jobbra a fegyvereinkhez tartozó lőszerkészletünket követhetjük figyelemmel. A jobb oldalon az energiánkat jelzi a program.
A Twin World igen csodálatos grafikával rendelkezik, de sajnos a háttér és a mozgó sprite-ok színe azonos, ezért nehéz az idegen objektumokat időben észrevenni. A monokróm megvalósítás további hátránya, hogy néha igen nehéz eldönteni, hova is léphetünk, hova nem. Mindettől függetlenül a Twin World valószínűleg megtetszik az akció-kaland játékok kedvelőinek.
Végtelen energia: POKE 60906,182; POKE 60942,18
Térkép |