Turbomania

2005 - Jonathan Cauldwell

Ügyességi

Spectrum (16k)

A 2005-ös Minigame megmérettetésre készült ez a jófajta Painter-játék, 8K kategóriában. Igazán jól sikerült, aki szereti ezt a játékstílust jókat szórakozhat vele! Aki pedig a programozás iránt érdeklődik, az tanulmányozhatja a program forráskódját. Egy fekete autóval kell a pályán látható sárga mezőket kékre festenünk, miközben 2, majd 3 kék autó üldöz minket. Szerencsére annyira azért nem "célirányosan" vannak a nyomunkban. Érdekesség, hogy a falat képező akadályokat véletlenszerűen helyezi el a program a pályán!
Játék közben pályán véletlenszerűen többféle tárgy jelenik meg, melyek segítségünkre lehetnek:

  • P jelzésű kanna: üzemanyagunk játék közben fogy, akkor is, ha akadályba ütköztünk és egy helyben állunk. Megcsappant készletünket ezen kannák felvételével egészíthetjük ki (+100 egység, de a tankba legfeljebb 500 egység fér). Általában egy tank üzemanyag nem elég a pálya teljesítéséhez, legalább egy kannát fel kell vennünk.
  • STOP tábla: a többi autó pár másodpercre megáll. Viszont az álló autóknak semszabad nekiütköznünk!
  • Kupa: jutalompont.
  • Zászló: Mint már említtettem, az akadályokat véletlenszerűen rendezi el a program. Ezért lehetséges, hogy körbezárt terület alakul ki, amit nem tudunk bejárni. Ilyen esetben, vagy ha zsákutcába szorítottak üldözőink, a tűz megnyomásával átrendezhetjük az akadályokat. Ez a manőver csak zászló birtokában lehetséges. Vigyázzunk ezzel lehetőséggel, hisz az elmozduló akadályok alatt be nem színezett mezők vannak.
  • Walkman-re emlékeztető valami: Sárgára törli az eddig befestett összes mezőt. Inkább ne vegyük fel...

Ezek a tárgyak csak rövid ideig vannak a pályán, utána eltűnnek.
Ha beszíneztük az egész pályát, jutalompontért egy mini játékot is teljesíthetünk, melyekből többféle is van a program tarsolyában:

  • A véletlenszerűen villogó közlekedési lámpát a tűz gomb megnyomásával a zöld jelzésnél kell megállítani.
  • A botkormány jobbra-balra ráncigálásával hamarabb célba kell érnünk, mint a piros autó.
  • Miután megtekinthetjük egy 4x4-es táblán a szimbólumok elhelyezkedését, ki kell választani, hol van a gép által kiválasztott szimbólum. (2. kép)
  • Három, egyre gyorsabban váltakozó szimbólumsorozatot kell a tűzgomb megnyomásával megállítani a kupán.
  • Meg kell jegyeznünk, hogy a négy autó milyen sorrendben villan fel, amihez különböző magasságú hangjelzések tartoznak. Ezt követően az iránybillentyűkkel "le kell játszani" a hangsorozatot. Háromszor egymás után, egyre hosszabb kombinációt kell visszajátszanunk. (3. kép)

Irányítás: a menüben választhatunk KEMPSTON illesztőt, vagy szabadon definiálhatjuk a billlentyűetet.

Örökélet: POKE 27252,182
Nem fogy az üzemanyag: POKE 26340,182
Sérthetetlenség: POKE 27219,201