Transformers

1986 - Ocean Software Ltd.

akció

Spectrum (48k)

Enterprise

 

 

Az amerikai Hasbro és a japán Takara játékgyártó cégek által 1984-től kezdve forgalmazott, járművekké, fegyverekké és hasonló technikai eszközökké átalakítható robot-makettszerű, Transformers nevű játékokat manapság az azonos című filmekből ismerjük. Először képregény jelent meg, később rajzfilmsorozatokat és különálló rajzfilmeket készítettek a Transformers-ek (alakváltók) szereplésével. A jók frakcióját a legtöbb képregényben, rajzfilmben, filmben autobotoknak, hívják, a rosszakét pedig decepticon-oknak, amit magyarul általában álcáknak fordítanak. A történet olyan földönkívüli robotokról szól, melyek többé-kevésbé antropomorf (emberszabású) alakjuk mellett képesek (földi) jármű alakot is felvenni. Az alapfelállás minden sorozatban megegyezik: a jóságos és gonosz alakváltók harcolnak egymással, ráadásul helyszínnek épp a Földet választják, így az emberiség is belekeveredik a küzdelembe.
Az Ocean - amúgy eléggé csúnya és felejthető - játékában 5 autobotot irányíthatunk, akiknek egy maszk négy darabját kell megszereznie és (egyenként) a megadott helyen összeilleszteni a darabokat, mindezt a gonosz robotokkal való folyamatos harc közepette. Az öt főhős: Mirage (világoskék), Optimus (lila), Hound (zöld), Jazz (fehér), Bumblebee (sárga) képes gyalogolni, repülni és járművé változni. Elvileg külömböző képességekkel rendelkeznek. A kisebbek általában fürgébbek (és gyorsabb járművé alakulnak át), ezen kívül három paraméterük van:

  • SHIELDS - pajzs. A minket ért sérülésektől óv meg, viszont közben fogy az energiája. A kezdetben több pajzzsal rendelkező robot értelemszerűen több találatot és ellenséges robottal való összeütközést bír ki.
  • POWER - Repülve és autó alakban közlekedve fogyatkozik. Ha elfogy mozgásunk lelassul.
  • WEAPONS - Fegyverünk energiája. Az ellenséges robotokat egy jól irányzott találattal megsemmisíthetjük. Ha azonban elfogy a fegyver energiája, nem tudunk többet lőni, ami igencsak behatárolja robotunk várható túlélési esélyeit...

A robotok egy-egy kapszulában várják, hogy bevetésre indítsuk őket. Ilyen kapszula több is van a pályán, ahova beállva (a kapszula alá állva szembe kell fordulni majd megnyomni a tűz gombot) feltölthetjük energiáinkat. A játék elején és miután beparkolunk egy kapszulába, ki kell választanunk, melyik - még meglévő - robotunkat kívánjuk irányítani.
A játék során háromféle közlekedési módot választhatunk:

  • Gyalogolni bárhol tudunk, ahol plató van alattunk, sőt a széléről le is vethetjük magunkat az alattunk lévőre. Értelemszerűen a lépcsőket is ebben az alakban használhatjuk, a lépcső elé állva, a botkormány a megfelelő irányba átlósan döntve (jobbra-fel, balra-fel, jobbra-le, jobbra-fel.). Ez a leglassabb közlekedési forma.
  • Az "autó-mód" valószínűleg csak azért került a játékba, mert Transformers a program címe... Teljesen felesleges, sőt ellenjavalt így közlekedni, mert nem tudunk lőni, így a két oldalról folyamatosan érkező ellenfelekkel szemben védtelenek vagyunk. Autó alakban nem eshetünk le a plató széléről sem, mert azonnal elvész egy életünk. Az autóvá-robottá alakuláshoz álljunk szembe, majd nyomjuk meg a tűz gombot (értelemszerűen ezt ne egy kapszula előtt tegyük. Átalakulni csak ott tudunk, ahol vízszintes a plató!
  • A játék folyamán érdemes inkább repülve közlekedni, hisz ez a leggyorsabb közlekedési mód, és lőni is tudunk közben. Bárhol felszállhatunk, ahol vízszintes a plató, vagy leugorhatunk a plató széléről is. Vigyázni kell azonban, azoknak a platóknak, amiken járni is lehet, nem szabad repülő testhelyzetben nekiütközni, mert azonnal megsemmisül a robotunk! A függőleges oszlopokon, lépcsőkön és a vékonyabb "dekorációs jellegű" vízszintes csíkok a háttérhez tartoznak, azokon keresztül lehet repülni. A vízszintes platókon állva bárhol a levegőbe emelkedhetünk a 'fel' iránnyal. A leszálláshoz szükséges testhelyzetet a "le" iránnyal vehetjük fel.

A maszk darabjait fehér gömb (X jelzéssel) bármilyen alakban vehetjük fel. Ezt vissza kell vinni a robotok kapszuláinak közelében lévő kockához. Ezt megérintve, a maszk darabkája automatikusan a helyére kerül. Ha elvész a robotunk, miközben nála van egy maszk-darabka, az visszakerül a helyére, mehetünk érte újra egy másik robottal.
Ha sikerül összerakni a maszkot, akkor sincs vége a játéknak, kezdődik elölről a "móka" több ellenséggel elvileg egyre kevesebb időlimittel.

Irányítás:
Billentyűzet (1 - balra, 2 - jobbra, 3 - le, 4 - fel, 5 - tűz),
KEMPSTON, PROTEK, FULLER INTERFACE II illesztő.

Térkép