Tour de Force

1988 - Gremlin Graphics Software Ltd.

sport, bicikliverseny

Spectrum (48k)

Enterprise

Egy nemzetközi bicikliverseny résztvevői vagyunk. Célink, hogy minden futamot megnyerjünk, így kvalifikáljuk magunkat a következő versenyre is. A legügyesebbek öt futamon bizonyíthatnak: Japánban, Franciaországban, Izraelben, Oroszországban és az Egyesült Államokban. Azt nem mondhatnánk, hogy a játéknak túlzottan szimuláció jellege lenne, sokkal inkább egy egyszerű, de szórakoztató ügyességi játékra emlékeztet. A futamok ugyanis a pályán lévő akadályok és ellenfeleink kerülgetéséről állnak. A pályán számtalan akadály akadályozza a továbbjutást, melyeket ki kell kerülnünk. Eközben versenytársainkkal is lökdösődhetünk, ugyanis a 11 fős mezőny leghátuljáról rajtolunk. Ha akadályba ütközünk, bukunk, ami az időveszteségen túl azzal is jár, hogy egy biciklinket összetörjük, melyből a játék kezdetén 5 áll rendelkezésre (minden futam után felújítjuk biciklikészletünket). Szerencsére ha ütközünk egy másik kerékpárossal, nem bukunk, de az kellemetlen, ha pont egy akadályba lök bele... A pályán elhelyezett ugratókra viszont ráhajthatunk így átugorhatjuk a mögötte lévő akadályokat, ami egyben remek előzési lehetősége is jelent, ugyanis ellenfeleink nem használják ki ezt a lehetőséget (és még pontot is kapunk érte). Időnként viszont sporttársaink is buknak, igen érdekes és "szórakoztató" látvány, egy tömegbukás, főleg, ha mi kimaradunk belőle...
Nemcsak az akadályokra kell figyelnünk, hanem, hogy nehogy kimelegedvén nehogy hőgutát kapjunk, ami a játék végét jelenti! Testünk hőmérsékletét a jobb oldalon látható hőmérő jelzi. Erőnket nem tudjuk beosztani, amikor haladunk testhőmérsékletünk egyenletesen növekszik. A pályán elhelyezett italok felvételével hűsíthetjük magunkat. A futamot rendező országra jellemző italok mellett ételt is felvehetünk, ez azonban nem hűsít csak pontot kapunk érte. Fontos, hogy az egymás után következő versenyeket egyre melegebb éghajlaton rendezik, ami azt jelenti, hogy a hőmérsékletünk gyorsabban emelkedik! A harmadik (izraeli) futamon már ez jelenti a legfőbb nehézséget: nem szabad kihagynunk szinte egy italt sem! (Az ellenfeleink nem veszik fel előlünk az italokat, ételeket.)
A játékképernyő alatt folyamatosan láthatjuk:

  • helyezésünket (POS),
  • pontszámunkat (SCORE),
  • a futamból eddig eltelt időt (TIME) - aminek az a jelentősége, hogy maximum 2 percen belül célba kell élnünk (tekintettel, arra, hogy ha ennyit ügyetlenkedünk hőgutát kapunk, ez inkább csak elméleti limit).
  • Az idő alatt életeinket (a rendelkezésre álló bicikliket) láthatjuk.
  • A pontszámunk felett egy mini-térképet láthatunk közvetlen környezetünkről, amin az ellenfeleink is jelölve vannak. Ez is inkább csak "látványosság", sok jelentősége nincs.
  • További "látványosság" az alul, bal oldalon látható portrénk, melyen mindenkori arckifejezésünket olvashatjuk le a verseny eseményeinek függvényében. Jobboldalt a helyi favorit arcképe látható.

Irányítás:
A menüben billentyűzetet, vagy KEMPSTON, SINCLAIR botkormány-illesztőt választhatunk.
Az ENTERPRISE változat külső- és belső botkormánnyal is irányítható vagy billentyűzettel.
A játékot az ENTER megnyomásával indíthatjuk.
L / (jobbra) - gyorsítás
K / (balra) - lassítás
Q / (fel) - irányváltás
A / (le) - irányváltás
P - játék szüneteltetése

Örökélet: POKE 42062,0