| Ez a vadászrepülőgép-szimulátor egy nagysikerű film alapján készült. A kor legjobb amerikai vadászgépét, az F-14-est szimulálja. Kiemelkedő programozói teljesítmény, hogy a képernyő 'félbe van vágva' és ketten egymás ellen küzdhetünk a géppuskák és rakéták segítségével. Induláskor mindkét vadász egy anyahajó fedélzetéről startol. Játszhatjuk joystick-kal (Sinclair, Kempston, Cursor), vagy billentyűzettel is. A menüben a kurzorbillentyűkkel (6-7) haladhatunk, a kiválasztás az 'ENTER'-rel lehetséges. A játék 'SPACE'-re indul. Feladatunk az ellenséges repülőgép megsemmisítése. Nem kell komoly szimulátorra gondolni, a játék a levegőben kezdődik, a két repülőgép egymás közelében van. Vigyázzunk, nehogy a vad lövöldözésben összeütközzünk az ellenséggel, mert mindketten lezuhanunk. A következő fegyvereket vethetjük be: géppuska (célkeresztje a szokásos kereszt alakú), rakéta (négyzet alakú célkereszt), vagy rakéta elhárító (nincs célkeresztje). Ha rakétát akarunk bevetni, hozzuk az ellenséget a célkeresztbe, várjuk meg, hogy a szaggatott sípolás folyamatosra váltson, ekkor befogtuk a célt, indíthatjuk a rakétát. Értelemszerűen, ha ránk lőnek ki rakétát (ilyenkor a radar villog), használjuk az elhárító rendszert. Ha a két gép közel került egymáshoz, a rakétával elég nehéz befogni a célt (túl kevés ideig tudjuk a célkeresztben tartani), ilyenkor javasolt inkább a géppuska használata. Vigyázzunk a géppuskával, ha folyamatosan lövünk túlhevűl, meg kell várni, amíg lehül. Ha valamelyik fél győz, kezdődik a következő "menet". A billentyűzet kiosztása a következő (feltéve, ha nem állítjuk át): Funkció | 1. játékos | 2. játékos | gáz | A | L | fék | Z | SymbolS | fegyverváltó | CapsS | SPACE | A műszerfalon a következő jelölések találhatók: - a gép helyzete: emelkedik vagy süllyed
- a gépágyú hőmérséklete
- üzemanyagszint
- ellenség helyzete: fölöttünk, vagy alattunk
- radar
- hajtómű teljesítménye
- fegyver állapot jelző: rakéta készültsége
- kiválasztott fegyver
- műhorizont
- magasság
- sebesség: az 1.00 a hangsebesség
|