| A játékban egy kockázatos expedíció tagjai vagyunk. Célunk a hajóóriás felkutatása a tenger mélyén. Ezt követően fel kell kutatnunk a hajóroncsot a páncélszekrény után, és kinyitnunk azt, hogy megszerezzük a benne található mesés kincseket. A játék nagyon izgalmas, a kivitelezés és a grafika is méltó a játékhoz, mintha nem is Topo Soft programja lenne! Bár a játék nagyon nehéz, érdemes belevágnunk az izgalmas kalandba! A játék két részből áll: az első részben a feladatunk a hajóroncs felkutatása. A második rész a hajó belsejében játszódik. A két rész külön programban tölthető be, kivitelezésük azonos. Töltsük is be az első részt! A játék kezdetén tengeralattjárónk mellett lubickolunk. Innen úszva kell folytatnunk a kutatást. Először tekintsük át a két részre vonatkozó általános "játékszabályokat": Mint közismert az óceánban számos veszélyes élőlény található. Úgy tűnik, mi az óceán egy különösen veszélyes vidékére érkeztünk: gyakorlatilag minden ami mozog veszélyes ránk nézve: mérgező csípésű hínár, veszélyes halak. Életben maradásunkat felszerelésünk két igen fontos kelléke garantálja: -
Oxigénpalack: búvárfelszerelésünk elengedhetetlen darabja. A levegőnk folyamatosan fogyatkozik, így újabb palackok felvételével folyamatosan pótolnunk kell levegőkészletünket. Ha a tenger mélyén "elfekvő" oxigénpalackot találunk, ne habozzunk felvenni, így levegőkészletünket kezdeti értékre állíthatjuk vissza. Ha elfogy a levegőnk az egy életünk elvesztését vonja maga után! -
Szigonypuska: a ránk támadó vadállatok ellen használatos darab. Csak korlátozott számú szigonyunk van, így folyamatosan pótolnunk kell "muníciónkat". Ezt a halcsontvázzal "díszített" konzervdobozok felvételével tehetjük meg A "műszerfalon" mindössze három -rendkívül fontos-kijelzőt láthatunk: - Az O2 felírató nyomásmérő levegőkészletünket jelzi.
- A lila mezőben láthatóak a rendelkezésünkre álló szigonyok.
- A sárga mezőben látható búvárszemüvegek életeinket jelölik.
Az óceán vad élővilágával érintkezve két dolog történhet velünk (mindkettő negatív): A mozgó hínárok, és a meghatározott útvonalon úszkáló kis halacskák levegőnket fogyasztják. Ha egy nagytestű ragadozó kap el, azonnal elvész egy életünk. Ha ez utóbbi ragadozók közelébe kerülünk, azonnal ránk támadnak! Szigonykészletünk kímélése érdekében javasolt csak a ragadozók ellen használni a szigonypuskát, a kistestű halakat és a hínárokat ki lehet kerülni. Amennyiben elvesztettük egy életünket, a pálya legelejéről (a start képernyőről) indulunk újra! Szerencsére a halak nem születnek újra. Mindkét részre igaz, hogy javasolt a legkevesebb pancsikálással, célirányosan közlekedni. Ebben sokat segítenek a letölthető térképek. Most tekintsük át az első rész eseményeit: Ebben a részben feladatunk "mindössze" annyi, hogy megtaláljuk a roncsot. A térkép alapján ez sok nehézséget nem fog okozni, mindössze két dologra érdemes felhívni a figyelmet: Az 'SMRT' felirattal jelölt helyen, a tengerfenéken radioaktív hulladék fekszik. Itt nem tudunk átjutni, mert a hordók közelébe úszva meghalunk. A 'KONEC' felirattal jelölt hajóroncshoz kell eljutnunk (3. kép). A térképet tanulmányozva első pillantásra fejtörést okozhat, hogy a cél -látszólag- elzárt helyen van! A megoldás egyszerű: a piros falakon valóban nem tudunk átjutni, de egy helyen csak zöld aljnövényzet takarja el az utat, amin viszont át tudunk úszni! A hajóroncsba beúszva megkapjuk a második szint kódját: SUSIE A második részben feladatunk összetett: -
A 'PAKA' feliratú helyen egy villogó kapcsolót találunk (4. kép). Ezt bekapcsolva (csak neki kell úszni), kinyílik az 'A' és 'B' jelölésű -eddig zárt- ajtó. (Ahhoz, hogy a kapcsolót megközelítsük, egy helyen ki kell úszni a roncsból!) -
Ezután meg tudjuk közelíteni a 'VYBUSNINA' felirattal jelölt helyen található robbanószert. (Ehhez a túlsó oldalon szintén ki kell úszni a roncsból). -
Most már elúszhatunk a páncélszekrényhez ('TREZOR' jelzésű szoba: 5. kép). A páncélszekrényt megérintve (ezt csak vízszintes testtartásban tehetjük meg!) elhelyezzük a robbanószert. Némi villódzás keretében a program kifejezi kézmeleg gratulációját: megszereztük a kincset! A második szinten szintén találkozhatunk veszélyes hulladékkal (SMRT jelzés), melyet az első részben megismert eljárásban kell részesíteni: messziről kerüljük el! Az irányítás Kempston, vagy Sinclair botkormánnyal, illetve billentyűzettel történhet. Enterprise tulajdonosok tetszőleges botkormányt választhatnak. Térkép: 1. rész, 2. rész |