Tiger Road

1988 - Go!

akció

Spectrum (128k)

Enterprise

 

 

A Go! rövid pályafutása során leginkább coin-op játékok 8-bites verzióinak kiadásával múlatta idejét. Míg az eredeti játékok látványos grafikával igyekeztek feledtetni, hogy maga a játék többnyire felejthető - de legalábbis hiánypótlónak semmiképpen nem nevezhető -, a 8-bites verziókban pont a lényeg veszett el (a látványos grafika). A Tiger Road betöltőképernyőjén látható Capcon felirat nem is hagy kétséget afelől, hogy most is egy ilyen játékkal van dolgunk. Az eredeti kazettatokon azért - biztos ami biztos - megemlítik a "mesés grafikát". A történet szerint a gonosz Ruy Ken elraboltat két gyereket - ki tudja miért, és palotájában tartja őket fogva. Nekünk jutott a megtiszteltető feladat, hogy kiszabadítsuk a gyerekeket. Ruy Ken harcosai persze megpróbálnak ebben megakadályozni...
Főhősünk - talán valami szamuráj (?) - egy hatalmas csatabárddal felszerelve vág neki az útnak. Eltévedni nem fogunk, a játék teljesen lineáris. A játék jelenetekre van bontva, melyeket meghatározott idő alatt kell teljesíteni. Ruy Ken harcosai két oldalról támadnak ránk, szintén hatalmas kardokat lóbálva (nem csak lóbálják...). Hadakozni nem érdemes leállni, mert a harcosok végeláthatatlanul támadnak, csak az időnk fogy. A legtöbb harcos egyetlen suhintással leküzdhető, de a nagyobb harcosokat csak több csapással győzhetjük le. Utunk során vázákat is találhatunk, ezeket három csapással széttörhetjük helyén pedig fegyvereket találhatunk. Ezeket felvéve igazából nem sok minden történik (igazából nagyobb sebzést sem eredményeznek), de a kezünkben a program annak rendje módja szerint megjeleníti az aktuális fegyverünket. A minket ért sérülések energiánkat csökkentik, ha ez elfogy elvész egy életünk, ugyanúgy mint amikor letelik az időnk. Sajnos ilyenkor az adott jelenetet elölről kell kezdenünk. Energiapótlásra nincs mód, a program néha ad egy jutalom életet.
A nagydarab ellenfeleknek - akiket csak több csapással győzhetünk le - szintén van energiájuk, amit kijelez nekünk a program.

  • Az első jelenetben csak jobbra kell szaladnunk, ezt célszerű ugrálva megtennünk, így feljuthatunk a fölső platóra is - kikerülendő támadóinkat.
  • A második jelenetben már lépcsőznünk is kell (a lépcső tövébe állva fel-le billentyűvel). Itt négy óriást kell legyőznünk. Az óriásoknak van egy különleges támadási módja, mellyel azonnal elveszik egy életünket: ha elkapnak, felhajítanak a levegőbe. Szerencsére nagyon lassúak.
  • A harmadik jelenetben guruló sziklákat kell átugranunk, vagy széttörnünk, miközben jobbra haladunk. A cél előtti gödröt értelemszerűen át kell ugornunk.
  • A negyedik jelenetben valami nagydarab vadállatot kell legyőznünk. Igen kellemetlen ellenfél, felmászik a falra, és onnan ugrik ránk.
  • Az ötödik jelenetben ismét jobbra szaladunk, de itt nem csak a két oldalról érkező harcosok boldogítanak, az oszlopokon kapaszkodó harcosok dárdákat hajigálnak felénk.
  • A hatodik jelent értelmezhetetlen perspektívában zajlik: felfelé kell haladnunk, miközben repülő lények kergetek.
  • A hetedik jelenetben egy leszakadó hídon kell villámgyorsan átjutnunk, anélkül, hogy a mélybe zuhannánk. A lényeg, hogy egy pillanatra se álljunk meg, folyamatosan ugráljunk!
  • Az utolsó nyolcadik jelenetben Ruy Ken-nel kell megküzdenünk, aki szintén elég nagyra nőtt. Neki is van különleges támadási formája: pankrátorokat megszégyenítő szökelléssel ugrik ránk. Jellemző módon a megmentendő gyerekekre semmiféle utalás nincs, ha legyőztük a főgonoszt, újra az első szint következik...

Irányítás:
A menü nincs, csak scroll. Ebből megtudhatjuk:
"1" - játék indítása egy játékos módban, "2" - játék indítása két játékos módban, "3" - billentyűzet kiválasztása (szabadon definiálhatjuk), "4" - KEMPSTON illesztő kiválasztása, "5" - SINCLAIR illesztő kiválasztása, a CAPS SHIFT megnyomásával szüneteltethetjük a játékot.

Térkép