1987 - Go!

űrhajós, lövöldözős

Spectrum (48k)

Enterprise

Azt hittük, hogy az űr-lövöldözős játékokban már semmi újat nem lehet kitalálni, hiszen rég lerágott csont már a téma. Mégis kellemesen csalódhatunk a GO! játékában! Bár a program új ötletet nem vonultat fel, a grafika kiváló és a képkezelést tekintve meglepő gyorsasággal dolgozik. A program kivitelezése osztályon felüli, minden elismerésünk a programozóknak!
A játék betöltése után a menüből választhatjuk ki az irányítást. Ezt figyelmesen állítsuk be, mert az indítás után ez a menüpont többé már nem tér vissza! Az irányítás kiválasztása után elénk tárul a játék ikon-vezérelt főmenüje. A kurzor itt már az irányításhoz kiválasztott eszközzel mozgatható. A képernyő alján látható öt ikonból válogathatunk:

  • REPORT - Megtekinthetjük az ellenséges űrhajók sematikus rajzát, valamint, hogy az egyes típusokból eddig mennyit semmisítettünk meg.
  • SERVICE RECORD - A sikeres küldetések függvényében kiérdemelt kitüntetéseinkben, pontszámunkban gyönyörködhetünk.
  • REARMING - űrhajónkon 3 fegyverrendszer van, melyet energiával kell ellátnunk: normál lézer, szuper (gyorstüzelő) lézer, pajzs. Hajónk összes energiája azonban nem elegendő mindhárom fegyverrendszer maximális energiaellátására, ebben a menüben "csoportosíthatjuk át" az energiaelosztást. Ezt a játék indítása előtt mindenképpen érdemes megtenni, mert nincs az energiánk 100%-a elosztva! Természetesen egyik fegyverrendszer sem működik energia nélkül, és h a pajzsunk nem működik energia nélkül, a következő találat hatására űrhajónk megsemmisül!
  • SAVE / LOAD - Ha valaki annyira profi, hogy hosszabb játékra rendezkedik be, elmentheti / visszatöltheti a játék pillanatnyi állását. A játékálláshoz megadhatjuk a 3 karakteres nevünket, és egy 3 karakteres jelszót (ezt nem kötelező megtenni!).
  • START MISSION - a következő küldetés indítása.

A játékban a "szokásos" shot-em-up mutatványokat kell előadni: lőni az ellenséges űrhajókra, kerülgetni a meteorokat. Sok más játéktól eltérően, itt az ellenséges űrhajók jobban bírják a "gyűrődést" mint mi, a "legegyszerűbb" FIGHTER II. típusú vadászgépnek is legalább 3 találat szükséges, hogy megsemmisüljön! A küldetések közben 2-szer is szembetaláljuk magunkat az ellenséges flotta nagyobbacska űrhajóival. Ezek először 3 kötelék FIGHTER I. vadászgépet küldenek ránk. Ezek a vadászgépek nem lőnek, de gyorsan mozognak és jó sok találat kell nekik. Ez a játék legnehezebb része, hiszen ki kell tapasztalnunk, mikor merről tudjuk őket kikerülni. Ha a 3 kötelék befejezte cikkázó repkedését (vagy megsemmisült), szét kel lőnünk a "nagydarab" űrhajót is. Ilyenkor automatikusan szuper-lézrre kapcsolunk. Ez egy lényegesen nagyobb tűzerejű fegyver, mint a normál lézer, elég csak nyomva tartani a tűz-gombot! Eközben természetesen az ellenséges űrhajó torpedókat lő ránk, melyeknek megvan az a rossz tulajdonsága, hogy követ minket! Csak folyamatos helyzetváltoztatással kerülhetjük el a torpedót! A küldetés végén még szembetalálkozunk egy egész képernyőt betöltő FIGHTER III. típusú űrhajóval (legalább nem lesz gond a célzással). Ő nem küld ránk FIGHTER I. vadászgépeket, rögtön torpedókkal kezd bombázni minket.
A műszerfalon, középen folyamatosan láthatjuk pajzsunk (SHIELD), valamint a NORMAL- és SUPER-lézer energiáját. Az energia minden lövéssel csökken, ha elfogy a lézerek energiája, többet nem tudunk lőni az adott fegyverrel! Ilyenkor űrhajónk automatikusan átkapcsol a másik lézerre. Bár nem túl örvendetes egy FIGHTER III ellen normál lézerrel lövöldözni, ha (nagy) szerencsénk van, sikerrel járhatunk! Ha mindkét fegyver energiája elfogy, egyáltalán nem tudunk lőni, marad az összeütközés, és egy életünk elvesztése... A pajzsunk sajnos nem sokat ér, egy, maximum két találattól véd meg minket! Ütközéstől, meteortól és a torpedótól azonban nem tud minket megvédeni!
A műszerfal bal oldalán látható CONTROL CENTER inkább csak látványosság, egyfajta sérülésjelző. Találat esetén az úrhajó sérült területéhez tartozó nyíl villog. Jelzi a fegyverekhez tartozó alacsony energiaszintet is.
A fentiekből talán kiderült, hogy itt nem működik a megszokott, "lövünk, mint atom" taktika, javasoltabb inkább megfontolni, mely űrhajókra érdemes lőni, és melyeket hagyni elrepülni. A 3 nagy űrhajóra mindenképpen kell energiát tartalékolni, hiszen ezek addig nem hagynak békén, amíg meg nem semmisítjük őket! Javasolt a SUPER-lézer energiáját növelni, akár a pajzs rovására is, mert úgysem ér sokat!

Bár a játék nagyon látványos, a játékmenet sajnos azonban nem túl változatos, hamar unalmassá válhatnak az egysíkú küldetések. Igaz, elég sokféle űrhajóval találkozhatunk, háttér nincs.

Irányítás:

  • SPECTRUM: billentyűzet (Q, A, O, P, SPACE), KEMPSTON, SINCLAIR, CURSOR botkormány-illesztő.
  • ENTERPRISE: billentyűzet, külső-, belső botkormány.

Örökélet: POKE 59492,24