1988 - Elite Systems Ltd

Akció

Spectrum (128k)

A gonosz Molemen a Macskák földjéről elrabolta a Thundera szeme fedőnevű mágikus ékszert, néhány bajtársunkkal egyetemben. Becses személyünkre vár - e remekül kivitelezett játékban - a gonosz megdorgálása, az igazság helyreállítása, a jók megvédelmezése stb. A játék "szabványos" megyek jobbra és aprítok stílusú játék (lásd Rastan, csak lényegesen jobb kivitelezésben.) A 128K-s zene és a hangok különösen jól sikerültek!
A pályákon extra fegyverek, és bonuszok várják, hogy megszerezzük őket. A bonuszok közül kétségtelenül a leghasznosabb a jutalom élet, már csak azért is mert kezdeti 9 életünk gyorsan fog fogyatkozni. Hogy az extrákat megszerezzük, először karddal szét kell verni az őket rejtő "csomagokat". A "csomagok" minden szinten másként néznek ki: az első szinten pl. a fákon vannak (felső kép), a második szinten a fekete pajzsok rejtik, a harmadik szinten hatalmas koponyák. Könnyebbséget jelent, hogy a megszerzett fegyverek a szint végéig nálunk maradnak, sőt, ha elveszítjük egy életünket, onnan folytatódik a játék, ahol a "baleset" történt. A dolog hátránya, hogy nekem sikerült már egy szűkebb helyre beszorulnom...
A ránk támadó ellenfelek két oldalról érkeznek, melyeket egy kardsuhintással tehetünk ártalmatlanná. Talán a legbosszantóbb ellenfél a kis törpék, melyeket csak legugolva tudjuk megsuhintani. Fontos tudni, hogy ugrás közben, a levegőben is tudunk kardozni! A szinteket megadott időn belül kell teljesíteni! (A képernyő jobb oldalán folyamatosan figyelemmel kísérhetjük a meglévő időnket). Ha lejár az időnk, a szint végén nem kapunk jutalmat. További sajnálatos következmény, hogy a képernyő tetején feltűnik Molemen, aki koponyákat hajigál felénk, így buzdítva nagyobb tempóra... Ha utunk folyamán találunk egy űrsiklót (?!?!) bátran szálljunk bele. (Bele kell ugorni), a szint végéig a közlekedés eme kultúrált módját fogjuk alkalmazni (és még lőni is tudunk).
Ha teljesítünk egy pályát, időnként (pl. rögtön a második szint után) bonusz pálya következik, melyben feladatunk az egyik elrabolt társunk megmentése. Itt a változatosság kedvéért jobbra kell haladnunk. Egyetlen (!) élettel kell teljesíteni a pályát! Ha meghalunk nem vesztünk életet, de dolgavégezetlenül továbblépünk a következő szintre. A szintek nem lineárisan követik egymást, mi választhatjuk ki a következőt.
Nem rossz ez a program, bár inkább a kivitelezés ami említést érdemel. A szokásos örökélet POKE most rendhagyó módon elmarad, mert egy idő után a program elfelejti elvenni az életünket...

Térkép