1987 - Firebird Software Ltd

akció

Spectrum (48k)

Enterprise

A "szövetségi ellenállási erők" a Galaktikus Birodalom ellen folytatnak háborút (Star Wars után szabadon). Most a P2112 sz. bolygót foglalták el, amely a Birodalom elleni következő támadás ugrópontja lehet. A bolygó légkörének sztratoszféráját vörös porfelhő borítja, amely elzárja az éltető napfényt, hidegen tartja a bolygót, így a bolygó jelenleg élhetetlen. Most az Ellenállásnak kell befejezni a légköri processzor megépítését, ami kitisztítja a porfelhőt. Az alkatrészek már a bolygón vannak, amik egy-egy kapszulában várják az összeszerelést. A kapszulák egy részét a felszínen, de a többségét a közeli földalatti bázison tárolják. Apró nehézség, hogy a bázison még a Birodalom robotjai őrködnek.
Űrhajónk irányítása mit sem változott az első részhez képest, fegyverzete azonban igen (no igen, hisz kezdetben fegyverünk sincs). A jól páncélozott robotokat csak a bázison, konténerekben tárolt vegyi fegyverekkel tudjuk elpusztítani, ráadásul mindegyik típus ellen más-más szer hatásos. (A konténereken lévő jelzésből látható, melyik robot ellen hatásos a tartalma.) A felvett fegyver csak megadott ideig hatásos, a jobb felső sarokban látjuk a felvett fegyver típusát, és hogy még meddig használhatjuk. Ezután új adagot kell vételeznünk. (A konténerekből sosem fogy ki a cucc.) A vegyi fegyver minden, a képernyőn lévő, megadott típusú robotot végleg megsemmisíti. A játék első szakaszában javasolt megritkítani a robotokat.
Az alkatrészeket tartalmazó kapszulák állványra elhelyezett fehér gömbök, ezek akár a plafonról is lóghatnak lefelé. A kapszulák egyformák, ezért mindegy milyen sorrendben visszük őket az összeszerelés helyére (a felszínen a világoskék platformon), a lényeg, hogy az éppen kéken villogó mezőbe kell belelógatni. A kapszulák súlya jelentős, navigáció közben ezt figyelembe kell venni. Kapszulából egyébként több van, mint ahány alkatrész szükséges, de úgysem a komplexum legaljáról célszerű összegyűjteni az összeset. A felvett gömbök meglehetősen instabilak, ezért megadott időn belül kell azok tartalmát a helyére illeszteni (ld. bal felső sarokban TIMER). Összesen 16 alkatrészből áll a légkör processzor, ezek összeépítése egyben a játék végét is jelenti. Minden 4 helyére illesztett modul után egy extra életet - illetve ahogy pajzsot (SHIELDS), ahogy a program hívja - kapunk.
Természetesen most is minden apró koccanás, vagy ha odacsapjuk a függeszkedő modult, egy pajzsunk elvesztését vonja maga után. Bár az első rész is nagyon nehéz volt, de most az összetettebb játékmenet miatt még nehezebb dolgunk lesz! Még szerencse, hogy a készítők ezúttal eltekintettek a limitált üzemanyagtól. És még valami: a programban nincs PAUSE funkció (az első részben még volt), leszállni viszont sehol sem tudunk, egy pillanatot sem szusszanhatunk. A játéknak ezért üres hólyagokkal kezdjünk neki, mérsékelt folyadékbevitel után...

Irányítás:
A játékot elvileg csak billentyűzettel irányíthatjuk, viszont azt szabadon definiálhatjuk (pl. CURSOR vagy INTERFACE II illesztőre). Ez Enterprise verzió valamennyi botkormányt figyeli.
Alapértelmezés: Q - balra, W - jobbra, P - tolóerő, L - kapszula / fegyver felvétele (nyomva kell tartani), SPACE - tűz.
CAPS SHIFT + SPACE + Z - kilépés a játékból. (Enterprise: bal SHIFT + SPACE)

Örökélet: POKE 34200,0

CHEAT az Enterprise verzióhoz: betöltés közben tartsuk nyomva az ESC billentyűt, amíg megjelenik a menü.

Térkép