1988 - Players Software

kaland, mászkálós

Spectrum (48k)

A Players a Code Masters-hez hasonlóan meglepően alacsony áron kínálta programjait a szigetországban. Játékaik nem kiemelkedőek, de azért el lehet velük szórakozni. A Thing egy sci-fi történet meglehetősen szürreális feldolgozásban. A Dingalinger-ek bolygólyát nukleáris háború fenyegeti: Hónapok óta növekszik a feszültség a harcias dingalinger-ek között, a tárgyalások megszakadtak. Ball-t - aki az Űrközi Harmónia Bizottság képviselője - és segédjét Thing-et - aki intergalaktikus őrszem - elküldték, hogy tárgyaljanak a Dingalingerek vezérével. Odaérkezésükkor a vezér megtagadta Ball-lal való tárgyalást, ezt attól tette függővé, hogy Thing elvégez-e 10 feladatot. Thing-et géntechnológiával fejlesztették ki a XXIII. század végén, a Crazee bolygón. Ennek ellenére meglehetősen suta élőlény, folyamatosan Ball védelmére szorul. Ball viszont Rombus bolygó lakója, fémes szilícium páncélja különösen hasznos ellenséges környezetben. Márpedig a bolygó szektoraiban a Dingalinger-rek - meglehetősen rosszképű - bandái nem nagyon szeretik a betolakodókat... Thing, Ball társaságában mindössze egy telefonkönyvvel felszerelkezve a bolygó 26 szektorát járja be, melyeket telefonfülkék sora köt össze. Lebegő kapszulák rejtik a tárgyakat, melyeket össze kell gyűjteni, s ezeket megfelelő kombinációban hasznai kell. Munkájukat a Dingalingerek megpróbálják akadályozni, viszont Ball rendelkezik kábítófegyverrel. Ha 5 nap alatt minden rejtvényt megfejtenek, akkor a vezér rossz hangulata eloszlik, hajlandó találkozni Ball-lal és a konfliktus megoldódik. A játék hétfőn kezdődik és legkésőbb péntekig tart.
Az egyes szektorok felépítése nincs túlbonyolítva: minden - betűvel jelzett - szektorban egy telefonfüle van, amitől jobbra és/vagy balra egy-egy kapszula lebeg, amely valamilyen tárgyat rejt. A kapszulák közelében gyülekeznek a Dingalingerek, őket kábító lövésekkel kell elhessegetnünk. Hősünkkel csak jobbra-balra tudunk mozogni, illetve az őt követő Ball lőni tudunk. A tárgyakkal történő manipuláció a számbillentyűkkel történik:
  1. EXAMINE - Megvizsgálhatjuk a tárgyat, ami előtt állunk (beleértve a telefonfülkét is).
  2. USE - A zsebünkben lévő tárgyak közül használhatjuk valamelyiket. A megjelenő tárgylistából a megfelelő számbillentyű megnyomásával választhatjuk ki. Ezt követően a program tájékoztat ténykedésünk hatásáról (RESULT). Ha valamit rosszkor rossz helyen használunk, semmi nem történik (NOTHING HAPPENS).
  3. EXCHANGE - A kapszula elé állva felvesszük a benne lévő tárgyat. Egyszerre 5 tárgy lehet nálunk. A megfelelő számbillentyű megnyomásával választhatjuk ki, melyik helyre kívánjuk a tárgyat rakni. Ha a kiválasztott helyen már van tárgy, kicseréljük a kapszulában lévővel.
  4. STATUS - Thing (bal oldalon) és Ball (jobb oldalon) állapotáról szerezhetünk információt. Úgymint:
    • ENERGY: energia,
    • TASK COMPLETE: teljesített feladatok.
    • INJURY: Thing sérülései. Ellenséggel érintkezve drámai módon növekszik. Ha eléri a maximumot, 24 órás kúrára kell fognunk magunkat!
    • AMMUNITION: Ball fegyverének energiája. Ha elfogy, lényegesen lassabban tudunk lőni. Az AMMUNITION tárgyak használatával újratölthetjük.
    • DAMAGE: Ball sérülései. Ha eléri a maximumot, 24 órás javításra szorulunk!
  5. ABORT - rákérdezés után megszakítja a játékot és visszalépünk a főmenübe.

A játék elején egyetlen tárgy van nálunk: a telefonkönyv (TELEPHONE BOOK). A telefonfülkék elé állva ezt kell használnunk, hogy egy másik szektor telefonfülkéjéhez teleportáljunk. (A 26 - A-tól Z-ig jelölt - szektor között a hozzá tartozó betű megnyomásával tudunk választani) Más közlekedési eszköz nem lévén, ez a tárgy nélkülözhetetlen az egész játék folyamán. A játék teljesítéséhez elengedhetetlen, hogy egy tárgylistát készítsünk, mi, hol található. A megoldás a kivitelezéshez méltóan debil... Aki nem akarja bejárni mind a 26 szektort, íme egy megoldás:

  • Használjuk a telefonkönyvet a telefonfülkében a (teleportáláshoz).
  • Teleportáljunk 'T'-be / Balra / Vegyük fel a vörös mega-heringet (RED MEGA-HERING) / Használjuk kétszer,
  • Teleportáljunk 'K'- ba / Jobbra / Vegyük föl a kalapot (HAT) / Használjuk kétszer,
  • Teleportáljunk 'J'-be / Jobbra / Vegyük fel az AMERICAN EXPRESS kártyát és használjuk,
  • Teleportáljunk 'H'-ba / Balra / Vegyük fel a Lobotomy készletet (LOBOTOMY KIT), és használjuk azt,
  • Teleportáljunk 'L'-be / Balra / Vegyük fel a konzervnyitót (CAN OPENER),
  • Teleportáljunk 'C'-be / Balra / Vegyük fel a konzerv ételt (CAN OF FOOD) / Használjuk a konzervnyitót (CAN OPENER),
  • Teleportáljunk 'Y'-ba / Jobbra / Vegyük fel a tejesüveget (BOTTLE OF MILK),
  • Teleportáljunk 'B' -be / Jobbra / Vegyük fel a kupaknyitót (BOTTLE OPENER), majd használjuk azt,
  • Teleportáljunk 'A''-ba / Jobbra / Vegyük fel a piszkos hamburgert (DINGABURGER),
  • Teleportáljunk 'W'-be / Balra / Vegyük fel az erős mustárt (CRAZEE MUSTARD), majd használjuk azt,
  • Teleportáljunk 'F'-be / Balra / Vegyük fel a video-lejátszót (VIDEO PLAYER),
  • Teleportáljunk 'N'-be / Jobbra / Vegyük fel a BRUCE LEE videókazettát / Használjuk a video-lejátszót / Fájni kezd a fejünk,
  • Teleportáljunk 'S'-be / Jobbra / Vegyük fel a fejfájás elleni tablettát (HEADACHE TABLET), majd használjuk azt,
  • Teleportáljunk 'G'-be / Jobbra / Vegyük fel a VIRGIN T-SHIRT-öt,
  • Teleportáljunk 'Q'-ba / Balra / Vegyük fel Mates csomagját (PACKET OF MATES), majd használjuk ezt,
  • Teleportáljunk 'E'-be / Balra / Találkozunk a nagy OVERLORD-dal (100 %)

Tárgylista:

Zóna Pozíció Irány Tárgy
A AO jobbra Dingaburger
B PC balra Ammunition
B AP jobbra Bottle Opener
C PG balra Can of Food
D DN jobbra Ammunition
E BP balra Credit Card
F CK balra Video Player
G     -
H HK balra Lobotomy Kit
I DE jobbra Circuit Board
J EB balra Ammunition
J FB jobbra American Express
K EL jobbra Card
L LB balra Hat
M DN balra Can Opener
N GJ jobbra Ammunition
O - - Bruce Lee Video
P MG balra Crash Reviewer
P MN jobbra Empty Bottle
Q EK balra Packet of Mates
Q KB jobbra Computer Keyboard
R HD balra Ammunition
S GJ jobbra Headache Tablet
T PD balra Red Megaherring
U MK jobbra Ammunition
V MN jobbra Egg Beater
W JC balra Crazzee Mustard
W KF jobbra Bottle Opener
X OM jobbra Poor Defenceless Egg
Y PC jobbra Bottle of Milk
Z NF balra Ammunition