| A Krion egy távoli, terméketlen bolygó, amely egy haldokló nap körül kering. Bányászmérnökként végzünk felderítő repülést a bolygó felszíne fölött, amikor értelmes élet nyomait fedezzük fel. Közelebb repülve az ismeretlen tárgyhoz kiderül, hogy egy óriási harci robot, amely közeledtünkre aktiválja a bolygó automatikus harci rendszerét, mely már kiirtotta a civilizációt ami teremtette. A bolygófelszín hirtelen megelevenedik, és automatikus harci robotok támadnak ránk. Komolyabb fegyverzet hiányában egyetlen esélyünk, ha visszajutunk anyaűrhajónkhoz, és elhagyjuk a bolygót. A történetből talán kiderül, hogy a Terra Cognita a joystick-tönkretevő pif-puf egyik prominens képviselője. A kivitelezés teljes mértékben megfelel a shot-em-up játékokra vonatkozó 1986-os igényeknek. A játék folyamán egy 100 képernyőből álló pályán kell - szó szerint - végigküzdenünk magunkat. A "képernyő" itt logikailag értendő, mert egyébként a játéktér összefüggően scrollozódik lefelé. A programozók azonban némi furfanggal tarkították művüket. A képekre tekintve megállapíthatjuk, hogy a grafika kicsit "szögletes", minden mezőnek megvan a funkciója (ezek helyettesítik a felvehető extrákat). Ha elrepülünk a különböző mezők fölött, sok érdekesség történhet velünk: | Ezeket inkább kerüljük ki, ugyanis nekiütközve megsemmisülünk. A készítők - gonosz módon - néhány zsákutcával és szűk átjárókkal is "kedveskedtek" így ebben a játékban fokozottan érvényes, hogy a pályát ismerni kell! | | A játék folyamán üzemanyagkészletünk folyamatosan csökken (a képernyő tetején látható sáv ezt jelzi). Ha elfogy az üzemanyagunk, lezuhanunk (az alacsony üzemanyagszintet a gép "FUEL LOW" felirattal jelzi. Átrepülve ezen a mezőn, megtankolhatjuk űrhajónkat. | | Életeink számát gyarapíthatjuk eggyel. Maximum 9 életünk lehet, ezután felvétele hatástalan marad. A játék elején érdemes pár életet begyűjteni, mert a kezdeti élet hamar kevésnek bizonyul... | | Rövid időre felgyorsítja az űrhajót (a képernyő fehérre változik). Ez egy falsor előtt elég kemény pillanatokat tud okozni... | | Az előző ellentéte, lelassítja az űrhajót. (A képernyő zöldre változik), Ha üzemanyagunk már kevés, ez kellemetlen is tud lenni, mert az üzemanyag ugyanolyan gyorsan fogy. | | Átrepülve rajta bonus-pontszámot kapunk. | | Időgép (TIME SHIFT). Ez egyik e a program legkedvesebb funkciójának, ugyanis, ha belerepülünk, akkor visszakerülünk a játék kezdetére (ez a 80. pálya környékén már heveny gutaütést is előidézhet gyengébb idegzetű játékosoknál). Mivel megszerzett életeink megmaradnak, ezt a tulajdonságát hasznosítani is tudjuk: a játék elején feltupírozzuk életeink számát (belerepülünk a legelső életet adó mezőbe, majd visszautazunk a játék elejére). Ezután már mehetünk tovább, és kerülgethetjük az időgépeket. | | Repülőtér, életünk elvesztése után a legközelebbiről fogunk felszállni. Ha zsákutcába repültünk, ez segít rajtunk: hogy ne kelljen a falon az összes űrhajónkat összetörni, átrak a fal túlsó oldalára és továbbhaladhatunk. | Az akadályokon kívül, két fős kötelékekben érkező ellenséges repülők is rontják a levegőt, őket fegyverünkkel tudjuk megsemmisíteni, de ilyenkor hamarosan újabb kötelék érkezik. Ha elértük a pálya végét (nincsen szintekre osztva a játék!), az űrhajónk hirtelen eltűnik és a gép gratulál. Irányítás: A betöltés után kétszer kell megnyomnunk az ENTER-t, hogy a menübe jussunk. Itt billentyűzetet (Q, A, O, P, SYMBOL SHIFT), vagy Kempston, Sinclair, Protek botkormány-illesztő közül válogathatunk. Örökélet: POKE 45004,0 Térkép |