|
A Target egy nem mindennapi ötlet színvonalas kivitelezése. A játék
egy veremben zajlik. Feladatunk egy folyamatosan pattogó labdával kijutni
onnan, és a TARGET felirat kirakása. Ennek egyetlen lehetséges módja
van: rá kell ugorni a véletlenszerűen feltűnő célpontokra. Ha megadott
időn belül elég célpontot találunk el, először a TARGET felirat újabb
darabkája jelenik meg. Ha erre is ráugortunk, a verem közepén megjelenik
a kijárat, amin áteshetünk a következő verembe.
A játékképernyő jobb oldalán négy sáv látható, ezek jelentése (balról
jobbra) a következő:
-
PENALTY - Büntetőpont. Büntetést akkor kapunk,
ha a verem falának pattanunk, vagy nehezebb szinteken egyéb "tiltott"
dolgokhoz érünk. Ha a büntetésünk eléri a maximumot, a játék véget
ér.
-
TARGET - Az aktuális célpont eltalálásához rendelkezésre
álló időnk. Ha a megadott időn belül nem sikerül a célra pattannunk,
nem kapunk utána pontot, viszont ilyenkor is rá kell ugornunk, hogy
megkapjuk a következő célpontot.
-
EXIT - amikor a megadott időn belül rápattanunk
egy célpontra, növekszik. Amikor eléri a maximumot, megjelenik a TARGET
felirat következő darabja, amire szintén rá kell ugornunk, majd megnyílik
a kijárat.
-
TIME - A verem teljesítéséhez összesen rendelkezésre
álló időnk. Ha lejár az időnk, a játék végetér.
Ezalatt, az SCR az ebben a veremben megszerzett pontunkat
jelzi, a TOTAL az összes pontszámunkat jelzi. Az adott veremben gyűjtött
pontjaink csak akkor adódnak hozzá az összes pontszámunkhoz, ha teljesítettük
a vermet. A HI-SCORE nem szorul magyarázatra.
Az első szinten még könnyű dolgunk van: sorban rá kell ugorni a célokra.
Aki nagyon "ráér", az a véletlenszerűen megjelenő számozott
mezőkre is ráugorhat, némi plusz pontért, azonban ezek a mezők csak igen
rövid ideig láthatőak! A bonyodalmak a második szinttől kezdődnek: a célpont
mozog! A harmadik szinttől megjelennek azok a mezők, amikre nem szabad
ráugorni, mert ugyanúgy büntetést kapunk értük, mintha a falnak pattantunk
volna neki.
A játék csak billentyűzetről játszható, de ha definiáljuk az irányítást,
a Sinclair botkormányt is figyeli a program.
A program kivitelezése ötletes, de a játék nagyon nehéz! Játék közben
sűrűn tartsunk "pihenőt", mert a hosszabb játék káros lehet
az egészségre... |