Tarantula

1987 - Creative Sparks

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

 

Mivel a kiadó nem "terhelte" a vásárlókat háttértörténettel, mindenki saját maga kitalálhat egy történetet, hogy szkafanderes emberkénk miért repked egy hátra szerelhető rakétahajtóművel, egy szörnyekkel teli barlangban. Eme veszélyes manővere egyetlen cél érdekében vállalkozunk: a labirintusban található összes sárga gömböt össze kell gyűjtenünk. Ebből pedig nem kevés van, lévén a meglehetősen nagy barlang majd' összes termébe jutott belőlük, akárcsak szörnyekből! Ezek a szörnyek pedig igen vadak: célirányosan közelednek felénk, csak hogy hozzánk érve leszívják energiánkat. (A játékképernyő alatt, a bal oldalon, a HI-SCORE melletti zöld sáv jelzi energiánkat. Ahogy ez átváltozik R.I.P. feliratra, úgy közeledik végzetünk. Jobb oldalon, a pontszámunk mellett, pedig megmaradt életeinket számolja a program.) Egyes szörnyek "békésen" alszanak, egészen addig, amíg a közelükbe érve fel nem zavarjuk őket, viszont pont mellettük általában sárga gömb is van. Fegyverünk nincs, így marad a szörnyek kerülgetése. Annyi előnyt kapunk, hogy bármikor turbó módba kapcsolhatunk, így gyorsabbak leszünk. Felvehető extrák sincsenek, energia utánpótlásban ne is reménykedjük...
Mike Westlake első játéka (szerencsére nem volt sok) nagyjából ugyanazon hibáktól szenved, mint az egy évvel később megjelent Merlin című játéka, ahol szintén gyűjtögetős feladatunk van. A játék meglehetősen "üres". Semmi nem jelzi, hány gömböt kell még megszereznünk. A régi játékokat sokszor szidjuk, hogy ha emberfeletti ügyességgel sikerül teljesíteni a feladatot, a program kiszúrja a szemünket egy "CONGRATULATIONS" felirattal. No, itt még ennyi sincs, ha felvesszük az összes gömböt, a program visszarak a kezdőképernyőre, és kezdődik elölről a gömbgyűjtés (ha nem vagyunk elég figyelmesek, észre sem vesszük, hogy elölről kezdődött a játék)! A Merlin-től eltérően viszont itt a háttér a lehető LEGKEVÉSBÉ változatos, az egész barlangrendszer lila (gondolkoztam, hogy a hangulatot idézendő lila betűszínt állítok be, de végül ettől megkíméltem az olvasóközönséget...)! Egyedül a szörnyek jelentenek némi változatosságot, melyek között tényleg van egy két ötletes sprite. Mondjuk furcsa, hogy a "címszereplő" madárpókok is repülnek...

Az irányítás - kevésbé szimpatikus módon - csak billentyűzettel lehetséges: O - balra, P - jobbra, CAPS SHIFT - repülés, M - turbó mód (nyomva kell tartani).
ENTER - játék indítása.

Örökélet: POKE 36599,182

Térkép