Tanx
(3D-Tanx) 1982 - DK'Tronics Ltd. ügyességi, lövöldözős |
Spectrum (16k) |
A DK'Tronics egyik első Spectrum játéka az 1982-es játékok között az egyik leglátványosabb. A későbbi újrakiadásokban az ötletes grafikai kivitelezést kihasználva a kazettaborítón már megkapta a "3D" jelzőt is a játék címe. Feladatunk, hogy egy páncéltörő ágyút irányítva megakadályozzuk az ellenséges harckocsik áthaladását az előttünk fekvő hídon. A harckocsik jobbról balra, a KRESZ szabályait betartva négy sávban igyekeznek átjutni a hídon. Az ágyút csak vízszintesen tudjuk mozgatni, célozni az ágyúcső szögének módosításával tudunk. A harckocsi, attól függően, hogy hol találjuk el, vagy egyből megsemmisül, és csak roncs marad belőle, vagy mozgásképtelenné válik. A roncsok rövid időre feltartóztatják a mögöttük érkező még ép harckocsikat (nem tudják kikerülni), de végül porrá lövik a roncsot vagy bajtársaik megsérült harckocsiját. Mindeközben persze az ellenség is igyekszik az ágyúnkat kilőni (a mozgásképtelen harckocsik is tudnak lőni). A lövedékek elől csak gyors oldalmozgással térhetünk ki. Az ágyúnk két oldalán lévő páncél megvéd a lövedékektől, de ha magát az ágyút éri találat, vége a játéknak.
A játékot az '1' megnyomásával egyjátékos módban indíthatjuk, vagy a '2' megnyomása után beállíthatjuk, hogy 2-6 játékos játszik, persze felváltva. Irányítás: |
|