|
Switchblade 1991 - Gremlin Graphics Software Ltd. akció |
Spectrum (128k) Enterprise |
A királyságban béke honol immár sok-sok éve. A békét egy mágikus kard, a Tűzpenge ereje biztosítja az uralkodónak. A kardot évszázadok óta a Penge Lovagjai őrzik. Egy nap azonban gonosz Havok - mágikus hatalma birtokában - királyságunkra tör, teremtményei nyomában csak a pusztítás jár. Havok jól tudja, hogy halandó csak a Tűzpenge erejével tudja megölni, ezért gonosz cselszövéssel elrabolja a mágikus kardot, 16 darabra zúzza, és föld alatti birodalmában rejti el darabjait. A Penge Lovagjait lemészárolják, csak Hiro marad életben. Az ellőtte álló feladat szinte lehetetlen: alá kell merülnie Havok föld alatti birodalmába, összegyűjtenie a Tűzpenge darabkáit, aminek birtokában meg kell ölnie a föld alatti járatok legmélyebbjén rejtőzködő Havok-ot. Havok mágikus ereje hatalmas, így a barlangban lépten nyomon teremtményeivel fogunk találkozni. Főhősünk - hihetetlen vakmerőségről (vagy butaságról?) téve tanúbizonyságot - puszta kézzel, felszerelés nélkül vág neki a kalandnak, mindössze 5 élettel. Kalandunk a felszínről indul, nem messze a lejárattól. A barlangba merülve számtalan veszély leselkedik ránk: az ellenfeleken kívül csapdák sokasága hivatott csökkenteni energiánkat, de ha nagyobb magasságból esünk le, akkor is sérülünk. (A bal alsó sáv jelzi energiánkat. Ha elfogy, elvész egy életünk.) A le-fel közlekedést létrák segítik, de sok helyen kell ugrándoznunk is. Legtöbbször fegyvertelenül kell megküzdenünk a ránk támadó teremtményekre, kiknek lelkesedését pár jól irányzott rúgással lombozhatjuk le. A legtöbbjük szerencsére szintén puszta kézzel rohan ránk, de lesznek masszívabb ellenfeleink is... A harc egyébként nem túl bonyolult: ha egy pillanatra nyomjuk meg a tűz gombot, öklözünk, ha kicsit nyomvatartjuk fejre rúgunk, ha tovább tarjuk nyomva a tűz billentyűt, lábsöprést mutatunk be az adott irányba. Minél tovább tartjuk nyomva a tűz gombot, annál nagyobbat sebzünk az ellenfelünkön. (A jobb alsó sávon mérhetjük le a támadás erejét). Egy tipp: nyomvatartott tűz gombbal is tudunk közlekedni és a megfelelő időben elengedve a tűz gombot rögtön lábsöprést eszközölünk az elénk toppanó ellenfelen.
Vigyázzunk, a tárgyak csak egy ideig maradnak a képernyőn, ha nem vesszük fel őket gyorsan, eltűnnek! A monokróm grafika hátránya, hogy a felvehető karddarabokat nehéz kiszúrni, főleg, ha félig takarásban van! Alaposan nézzük át a játékteret! Havok a barlangrendszer legmélyebb pontján rejtőzködik, ahonnan már nem tudunk visszamenni felfelé! Ha a végső összecsapás előtt derül ki, hogy nincs meg az összes karddarab, azt nevezhetjük akár kellemetlennek is... A tárgyak leosztása állandó, minden játékban ugyanaz, így a siker kulcsa természetesen a labirintus kiismerése. A varázskard a jobb felső sarokban rajzolódik ki a felvett darabkák függvényében, sajnos azonban az ábrára pillantva nem egyértelmű, hogy szükséges-e még további darabka, és ha igen, mennyi. Ami biztos: a legalsó képen látható, hogy néz ki a teljesen összerakott kard. Többféle ellenféllel találkozhatunk a játék során. Legtöbbjük sajnos célirányosan ránk támad, de a butábbak jobbra-balra sétálgatnak. Természetesen ellenállóképességben is eltérnek, de a többségnek több pofon is kell, hogy észhez térjen. Havok varázsereje sem végtelen: az adott szobában ránk támadó teremtményei nem egyszerre jelennek meg, hanem meghatározott időben, vagy akkor, amikor elérjük a szoba egy bizonyos pontját. Alapszabály, hogy sose hagyjunk, hogy bekerítsenek! Néhány tipp: a nálunk magasabb lábon közlekedő ellenfeleket könnyűszerrel legyőzhetjük, ha felugrunk egy ládára, vagy lépcsőfokra. Felfelé nem tudnak támadni, vagy felmászni, mi viszont lábsöpréssel támadhatjuk őket! A barlang mélyebb pontjain, amikor már igencsak sokan támadnak ránk egyszerre, meg lehet próbálni ugrálva elfutni a szörnyek elől. Irányítás: |
|