| A program 16K Superchess módosított, "feltuningolt" változata 48K-s gépekre. A programozó (Chris Whittington) igyekezett a 16K-s változat legalapvetőbb hibáit kijavítani több-kevesebb sikerrel. Betöltést után a már ismert lehetőségeink vannak: partit indíthatunk ('P'), vagy tetszőleges állást állíthatunk fel ('A'). Irányíthatjuk a világos ('W'), vagy a sötét ('B') bábukat, beállíthatjuk a gép játékerejét immár 0-6-os skálán. Két játékos módra most sincs lehetőségünk, csak a gép ellen játszhatunk. A kezelés és a képernyő felépítése némileg változott: A képernyő bal oldalán az eddig megtett lépéseket láthatjuk (18 lépésenként lapozódik a lista). A lépésünket a már ismert módon (a koordináták megadásával, pl.: e2e4) adhatjuk meg a gépnek. Nem túl jó ötlet, hogy a lépéseket az input sorba kell begépelni, és az ENTER megnyomásával kell beadni a gépnek. Ez egyrészt azt jelenti, az elgépelt bevitelt karakterenként tudjuk törölni, másrész viszont, ha véletlenül kitöröljük a sor elején álló idézőjelet, a program nem fogadja el a lépés bevitelét (vissza kell írnunk az idézőjelet!) A bevitel módjának változása miatt a program szolgáltatásait nem egy billentyű megnyomásával érhetjük el, hanem 3 karakterből álló parancsok bevitelével: - SEL - Automatikus (gép-gép elleni) játék ki-bekapcsolása. Nekem nagyon nem akar működni...
- REC - A gép némi gondolkozás után lép helyettünk (az általa optimálisnak ítélt lépést)
- LEV - Parti közben megváltoztathatjuk a gép játékszintjét.
- TEC - Program információ. Némi olvasgatnivaló.
- COL - A képernyő színeinek beállítása. (Már kicsit könnyebben használható funkció, mint az előző verzióban, segítségképpen, a képernyőn látható a színekhez tartozó kódok.) Sorrendben meg kell adnunk a világos bábúk, sötét bábúk, világos mezők, sötét mezők színét.
- ANA - Átlépés a táblabeállítás (ANALYSE) funkcióba.
- RES - Parti feladása, új játék indítása.
- HEL - Segítség az itt ismertetett parancsokról.
A tábla beállítás funkció is fejlődött: - ENTER SQUARE: a már ismert módon először a mező koordinátáját kell megadnunk.
- ENTER COLOUR AND PIECE CODE: Meg kell adnunk a felállítani kívánt bábu színét (B / W) és kódját
(1 - gyalog, 2 - huszár, 3 - futár, 4 - bástya, 5 - vezér, 6 - király). Ha üres mezőt szeretnénk megadni, csak '0'-át kel beírni. Pl.: b5 = sötét bástya - HAS PIECE BEEN MOVED YET? (y / n) - Az adott bábú lépett már?
- a "cl" paranccsal törölhetjük a táblát,
- a 'q' paranccsal kiléphetünk az ANALYSE módból, és a beállított állást lejátszhatjuk.
Bár a program sokat fejlődött az elődjéhez képest, az ANALYSE módból való kilépéskor továbbra sem ellenőrzi a program, hogy szabályos-e a felállított állás. A program legnagyobb hibája azonban az, hogy már 3-as fokozatban is "botrányosan" sokat képes gondolkozni a program. Ennek ellenére még mindig képes hatalmas ökörségeket lépni... |