Super Trolley 1988 - Mastertronic akció | Spectrum (48k) Enterprise |
Ez egy rendkívül idióta játék, de egy darabig el lehet vele szórakozni. Arra semmiképpen sem lehet panasz, hogy a játék témája elcsépeltnek számítana: a játék főhőse (akit a játékos irányít) egy forgalmas bevásárlóközpont alkalmazottja, akinek minden áruházi teendőt el kell látnia. Az élet bonyolult a COLLETT HYPERMARKET minden szintjén. Itt állunk munkába, és a főnökünk mindjárt el is látott minket feladatokkal: rakjuk össze a polcokat, keressünk meg elszökött gyermekeket, kutyusokat. Mindezt az áruház bonyolult polcrendszerének labirintusában vagyunk kénytelenek megtenni.
Betöltés után az első dolgunk az irányítás kiválasztása. A játék Kempston, vagy Sinclair botkormánnyal is játszható. A játék indítása után egy információs táblát láthatunk, ami a következőket tartalmazza:
Ha árut kell kivinnünk, a következő feladatunk a dobozokra felragasztani az árcédulákat. Javasolt a tűzgomb folyamatos nyomvatartása. (Elég fáradt napja lehetett a programozónak, amikor ezt a részt kitalálta). Miután ez sikerült, kezdhetjük a játékot.
A játéktér alatt a következő kijelzők vannak:
A játék indulása után megjelenik főhősünk, maga előtt tolva egy bevásárlókocsit. A tűzgombbal felvehetünk, letehetünk tárgyakat (beleértve a kocsit is). Körülöttünk hamarosan megjelenik a vásárlóközönség. Vigyázzunk, hogy ne sokszor menjünk neki senkinek, mert különben kirúgnak minket (GAME OVER). A berendezésben kárt nem tehetünk, csak arra kell vigyáznunk, hogy a konzervdobozokat mi is fel tudjuk borítani! Ha a feladat áru kihordása, menjünk az üres pulthoz, engedjük el a kocsit, álljunk az oldalához, vegyük fel az árut, menjünk a pulthoz, és tegyük le az árut. Eme tevékenységünket addig ismételjük, amíg a kocsink ki nem ürül (teljesen feltöltjük a polcot). A feladatot akkor teljesítettük, amikor visszatértünk a kiindulóhelyre. (a térképen jele: CÉL) A nap utolsó feladata a szétszórt kocsik összerakása.
Most következzen a játékban szereplő tárgyak, és hogy hol találhatóak:
1 | BEANS | - zöldbab (B4, C3) | 17 | MILK | - tej (C1) |
2 | BREAD | - kenyér (B1, A3) | 18 | ONIONS | - hagyma (C5) |
3 | BUTTER | - vaj (F1) | 19 | PEAS | - borsó (C4) |
4 | CABBAGE | - káposzta (D5) | 20 | PET FOOD | - állateledel (B5) |
5 | CARROTS | - sárgarépa (C2) | 21 | PIES | - pástétom (A1, A3) |
6 | CEREAL | - kukoricapehely (E2, D1, D2) | 22 | POTATOES | - krumpli (C5) |
7 | CHEESE | - sajt (E1) | 23 | RICE | - rízs (D4) |
8 | CHICKEN | - csirke (E4, F4) | 24 | SAUCES | - mártás (F1, F2, E1) |
9 | CHIPS | - Chips (E3, E4) | 25 | SALT | - só (E5) |
10 | CREAM | - krém (A5) | 26 | SOUP | - leves (B3, C1) |
11 | EGGS | - tojás (A5) | 27 | STEAKS | - hús (A2, B2) |
12 | FISH | - hal (A3, B3) | 28 | STEW | - párolt hús (B2) |
13 | FLOUR | - liszt (D3) | 29 | SUGAR | - cukor (E3, E4, F3) |
14 | FRUIT | - gyümölcs (A5, B5) | 30 | WINES | - bor (F3, F4, F5) |
15 | GATEAUX | - torta (A3) | 31 | YOGHURT | - yoghurt (D1) |
16 | LETTUCE | - fejessaláta (D5) |
A feladat elvégeztével vissza kell térni a hátsó raktárszobába (CÉL), és a teljesített idő függvényében kapunk bonust illetve pontot. Feladatunka a HÉT hét napján teljesítjük. A hétfő csendes, békés, de később egyre mozgalmasabbá válik az életünk. A dolgok tetőpontja a szombat, heves rohangálással. A játék egyhuzamban nagyom hosszú, ezért minden nap végén lehetőségünk nyílik az állás elmentésére.
A grafika közepes, az animáció egy kicsit darabos. A hangok is átlagosak, ezek ellenére mindenképpen érdemes kipróbálni ezt az érdekes témájú játékot!
Térkép XLS formátumban