Super Space Invaders

1991 - Domark

ügyességi, lövöldözős

Spectrum (128k)

Enterprise

A Domark ezen játékának címe nem nevezhető fantáziadús választásnak, viszont rendkívül tárgyilagos. A "Space Invaders" nem szorul túl sok magyarázatra, az előtte olvasható jelző a játék színvonalára hívatott utalni (csak így, szerényen...). Sokan azt gondolhatnák, hogy a Domark enyhe "fáziskésésben" szenvedett, amikor kiadott egy ilyen programot 1991-ben, pedig -bármennyire is meglepő- a program tud újat mutatni! Két játékos móddal korábban is találkozhattunk hasonló programokban, de most nem felváltva játszhatunk, hanem a két játékos egyszerre küzdhet az idegenek ellen! A játék a Taito egyik pénzbedobós játékának konverziója, ennek megfelelően megpróbáltak a játék adta lehetőségekből, és a Spectrum képességeiből a maximumot kihozni. A programot 128K-s zene, és hangok "dobják fel", a grafika szépre sikerült, esetleg kifogásolhatjuk a monokróm színösszeállítást... (Sajnos a szép háttértől időnként nem látjuk a játékot!)
A menüben kiválaszthatjuk a nehézségi szintet, beállíthatjuk a játékosok irányítását, vagy elindíthatjuk a játékot egy vagy két játékossal. A menü vezérlése kicsit furcsán van megoldva: a menüpontok között az 'A' megnyomásával tudunk lépkedni, az 'Q' megnyomásával tudunk egy pontot kiválasztani. Ha az irányítást botkormányra állítjuk, onnantól kezdve a menüt is azzal tudjuk kezelni, ha billentyűzetet választunk ki, továbbra is a 'Q' és az 'A' használható.
Az irányítás történhet Sinclair, Kempston botkormányról, vagy kétféle billentyűzetkiosztásról. (A billentyűzetet nem tudjuk átdefiniálni.) Enterprise-on külső-belső botkormányt egyaránt választhatunk.

A két billentyűzetkiosztás a következő:

Keyboard 1
Keyboard 2
 
Z
N
- balra
X
M
- jobbra
Q
O
- tűz

Játék közben a 'P' megnyomása (Enterprise: HOLD) szünetelteti a játékot, ilyenkor az 'A' (Enterprise: STOP) megnyomásával kiléphetünk a játékból.
A játékmenetben lényeges eltérés, hogy ha eltalálnak űrhajónk nem semmisül meg azonnal, hanem csak a pajzsunk állapota romlik (SHIELD). Pajzsunk két találatot bír ki, a harmadik végzetes. A képernyő tetején időnként áthaladó űrhajót eltalálva felvehető extrákat szór felénk. Ezek tűzerőnket növelik, vagy megbénítják az ellenséges űrhajókat. A megszerzett fegyverek csak egy ideig maradnak meg, állapotukat a POWER feliratú sáv jelzi. A képernyő jobb oldalán az előbb említett kijelzők mellett még pontszámunkat, és az életeink számát jelképező űrhajókat láthatjuk. Az idegenekből többfélével találkozhatunk, a legtöbbnek elég egy találat, a kitartóbbaknak több lövés kell a megsemmisüléshez. Ha egy idegen eléri a képernyő alját, vagy pajzsunk nem bír ki több találatot elvész egy életünk. Minden nehézségi szinten 3 támadó-hullámot kell visszavernünk.
Két játékos módban az űrhajónk alatt látható villogó számok azonosítják a játékosok űrhajóit.