Super Cars Ügyességi | Spectrum (128k) |
A "felülnézeti" autós programok még a mikrogépeken kezdték "pályafutásukat", a műfaj azonban túlélte a '80-as évek mikrogépeit, és PC-n is sokáig hódított. Ezen játékok népszerűsége talán abban keresendő, hogy azokat is leköti, akik egyébként nem szeretik az autóverseny-programokat. A gépek fejlődésével a játékok egyre szebbek lettek, de az alap koncepció nem változott. Spectrom-on - több mint valószínű -, hogy a műfaj etalonja a SUPER CARS! A kivitelezés káprázatos, a játék izgalmas, érdemes mindenkinek kipróbálni!
Célunk természetesen a versenyeken való minél jobb eredmény elérése. Ez nem csak azért fontos, hogy a 9 futamos bajnokság végén felkerüljünk egy magasabb kategóriába, hanem mert eredményünktől függően pénzjutalmat is kapunk. Az összegyűjtött összegből autónkat tarthatjuk karban és tuningolhatjuk fel a következő versenyre. Ha sikeresen szerepelünk, az összegyűjtött pénzből gyorsabb autóra cserélhetjük régi járgányunkat. Tekintettel arra, hogy ellenfeleink is folyamatosan fejlesztik autójukat, ez nem csak lehetőség, hanem a siker kulcsa is!
| Autónk a verseny hevében amortizálódhat, ezért érdemes minden futam előtt benézni a műhelybe (GARAGE), ahol jó pénzért renoválják a romosabb állapotú autókat. Autónk négy olyan paraméterrel rendelkezik, melyek műszaki állapotát határozzák meg (a képernyő alján folyamatosan nyomon követhetjük autónk állapotát):
Autónk bármelyik paramétere 0-ra csökken (lerobban a motor, szétesik a kaszni, defekt, elfogy az üzemanyag), kiesünk a versenyből!
Az extrák csak egy futam erejéig működnek (rakétából pedig 1-1 darab lehet csak nálunk), a következő futam előtt, ha újra akarjuk őket használni, ismét meg kell venni! A bajnokság 9 futamból áll, azaz kilenc pálya közül választhatunk. Célszerűbb először a nehezebb pályákat választani, és ahogy erősödnek az ellenfelek is, úgy választani a könnyebb pályákat. Minden verseny után az első három helyezett jut tovább, az 1. helyezett 20000, a 2. helyezett 10000, a 3. helyezett 5000 Dollár díjban részesül. Az első bajnokságban még csak 4 autó áll rajthoz, így könnyebb továbbjutni, de a 2. bajnokságban már 5 autó áll rajthoz (a 3-ban pedig 6)! Ha kiesünk, vége a játéknak! A futamok között nem csak az ellenfelek jelentenek egyre nagyobb kihívást, hanem a pályákon található akadályok is. A "szénaboglya" csak lelassítja a kocsit, a víztócsára hajtva megcsúszunk, de az olajfolton már meg is pördülünk, ami jelentős időveszteséggel járhat. Soha ne elégedjünk meg a 3. hellyel, mert az érte járó díj mellett hamar lemaradunk a fejlődésben a többi versenyzőtől! Irányítás:
Ha továbbjutunk egy magasabb osztályba, megkapjuk annak kódját, így nem kell mindig elölről kezdenünk játékot. A kódokat egyszerűen be kell gépelni, a főmeüben:
| ||||||||||||||