| Ferdinand W. Templetonm a Michigam Egyetem archeológusát nem veti fel éppen a pénz. Most azonban nősülésre adta a fejét: a választott Mary Lou Kapowsky, kinek szépsége és vagyona fordítottan arányos és nem mellesleg Alabama kormányzója. Persze ha ilyen családba nősül be az ember, némi hozomány is szükségeltetik, így főhősünk kincsvadászatra indul. Víziszonyát legyűrve merül a tengerfenékbe, hogy megszerezzen négy értékes műtárgyat, melyek név szerint: a Chichonitzá Maszkja, Ebro Ékköve, Negyedik Ahamaramu Szent Tekercse, és a Pitimini virág néven ismertek. (A képernyő bal oldalán látható a négy tárgy ikonja, ezek el is színeződnek, ha felvesszük az adott tárgyat.) Feladatunk tehát nem túl bonyolult: összegyűjteni a négy tárgyat, majd visszatérni a hajónkhoz. Némi bonyodalom is adódik: a tenger élővilága nem túl barátságos errefelé: a vízben úszkáló halak, polipok, medúzák, de még a vízinövények is ártalmasak, tehát kerülnünk kell velük a találkozást. Küldetésünk kezdetén oxigénpalackunkban 100 egység (100%) levegő várja hogy "elszívjuk" és mindössze egyetlen életünk van. Ezen azonban változtathatunk, ha felvesszük a kék légbuborékokat, melyek 100 egység levegőt tartalmaznak (azaz +1 élet). Bárhol, ahol a vízfelszínre tudunk emelkedni, tegyük ezt meg, ugyanis - hangjelzés kíséretében - ilyenkor is feltöltődik a palackunk! A minket ért sérülések (hozzáérünk egy növényhez, állathoz) levegőnket fogyasztják de mi is lélegzünk (fogyasztjuk a levegőt). A játék végetér, ha elfogy a levegőnk és nincs több életünk. Bár a legtöbb vadállatot nem nehéz kikerülni, védekezhetünk is ellenünk: a nálunk lévő szigonypuskával beléjük lőve egy szigonyt, rövid időre lebénulnak, ezidő alatt ártalmatlanok. Sajnos azonban kezdetben mindössze 5 db szigonyunk van (SHOTS), melyeket csak akkor tudunk kipótolni, ha felvesszünk egy kincset (ilyenkor is mindössze 2 db szigonyt kapunk). A tenger fenekén, egy hajóroncsban további bonyodalmak várnak ránk: a továbbhaladást zárt ajtók akadályozzák, melyeket csak a hozzájuk tartozó kapcsoló működtetésével (csak hozzá kell érni) nyithatunk ki (ilyenkor a program megmutatja, hol nyílt ki az ajtó. Összesen 3 kapcsolót kell működésbe hoznunk. A játék tökéletes pár perc kikapcsolódásra, mivel a történet nem túl hosszú és nem is túl nehéz. A feladat teljesítéshez inkább türelemre van szükség, mintsem ügyességre, a halakat könnyen kikerülhetjük (csak a medúza úszkál véletlenszerűen). A zene viszont nagyon jól sikerült (128K-s). Érdemes megemlíteni, hogy a játék fut a Harlequin névre hallgató Spectrum-klónon is, ami grafikában némileg többet nyújt a hagyományos 48K-s, 128K-s gépeknél: 256 színből lehet összeállítani egy 64 színes palettát. A hagyományos attributum bájt flash+bright bitjei választanak ki egy 16 színes csoportot, azonbelül a tinta az alsó 8 színből választ, a papír pedig a felső 8-ból. A lehetséges 64 színből a program 18-at használ. Az Enterprise átiratban megjelennek a plusz színek. Irányítás: Billentyűzet: O, P, Q, A, SPACE KEMPSTON botkormány (Enterprise változatban Internal, EXT1 botkormány) Végtelen szigony: POKE 40530,0 Térkép, Térkép (64 szín) |