|
A korai programok között gyakori típus voltak a "tengeralattjárós" játékok, melyek színvonala többnyire megreked az "újságból begépelős" BASIC programok színvonalán. A Subscan a Sega, 1983-as Atari 2600 konzolra megjelent azonos című programja alapján készült (gyakorlatilag ugyanúgy néz ki) és a kivitelezés maximálisan megfelel a játékban rejtő lehetőségekhez. A feladatunk egyértelmű: Egy hajóról mélységi bombákat hajigálunk az alattunk áthaladó tengeralattjárókra. A tengeralattjárók ebben a verzióban ugyan nem lőnek vissza, viszont mindenképpen meg kell gátolnunk, hogy átjussanak a játékképernyő túloldalára. Ha 8 tengeralattjárónak mégis sikerül átjutnia a képernyőn, vége a játéknak.
A hajót jobbra-balra tudjuk mozgatni, a mélységi bombát mindig a hajó azon oldalán hajítjuk a vízbe, amerre utoljára mozdultunk. Egymás után maximum 3 bombát tudunk vízben dobni, utána meg kell várnunk, amíg legalább az egyik felrobban a tengerfenéken vagy valamelyik tengeralattjárón. A játékban két nehézségi szint van, a könnyebbik fokozatban a bombák gyorsabban hullnak alá a vízben. A különböző színű tengeralattjárók megsemmisítéséért eltérő pontszám jár, hogy melyik hány pontot ér, a játék kezdőképernyőjén megtekinthetjük (lásd fenti kép).
A játéktér alatt, középen egy mini radart láthatunk, amit szemmel tartva felkészülhetünk, honnan fognak a következő tengeralattjárók érkezni. Bal oldalon, a SUB feliratú számláló jelzi, mennyi tengeralattjárót véthetünk még el a játék végéig.
Irányítás:
A menüben SINCLAIR vagy KEMPSTON botkormányillesztőt választhatunk. Ha a SINCLAIR illesztőt választjuk, működik a billentyűzet is: 'H', 'B' - balra, 'J', 'N' - jobbra, SPACE - tűz
'A' - játék megszakítása.
Tipp: a kezdőképernyőn nem kell végigvárnunk, amíg a tengeralattjárók egyenként beúsznak a képre, el is nyomhatjuk.
|