|
Az irányítás kiválasztása az első dolgunk. A billentyűzett
mellett Sinclair vagy Kempston botkormányt választhatunk. Innentől kezdve
menükben a navigálás a kiválasztott eszközzel történik. Továbbhaladva
beállíthatjuk, hogy egy, vagy több játékos kíván játszani (Semmi akadálya,
hogy akár 8-an is játszunk, persze felváltva.), majd beírhatjuk a játékosok
nevét.
A bajnokságban 4 osztály van (az első a legnehezebb). Minden osztályban
három versenyző indul. Mi a 4. osztályban kezdünk. Minden osztályban két
versenypályán kell megmérkőznünk, külön-külön mindkét ellenféllel szemben.
Vagyis minden versenyen csat két autó vesz részt, egy bajnokságban 4 futamot kell teljesíteni. A gép által irányított
versenyzők is megmérkőznek egymással! Az osztály győztese erősebb osztályba
jut, míg a leggyengébb kiesik. Célunk, az első osztály megnyerése. A verseny
közben nemcsak az ellenfelet kell legyőznünk, hanem arra is figyelni kell,
hogy beérjünk a célba, mivel az is elég nehéz, hogy végig a pályán maradjunk,
ráadásul az autó törik! A futamgyőzelemért két pont jár, a verseny leggyorsabb köréért egy pont.
Minden bajnokság kezdete előtt egy menübe jutunk:
A verseny indítása után megtekinthetjük, hogy ki a következő
ellenfelünk, majd a versenypályát tekinthetjük meg (a jobbra-balra gomb
megnyomásával tudjuk a nézőpontot változtatni).
Az autó irányítása teljesen egyértelmű. A tűz gomb nyomva tartásával bekapcsolhatjuk
a turbót, amivel jobban gyorsulunk, valamint nagyobb végsebességre tehetünk
szert. A turbót nem érdemes folyamatosan nyomni, mivel hamar kifogy, célszerű
a hosszú-egyenes szakaszokon használni. A műszerfal bal oldalán látjuk,
hogy hányadik kört teljesítjük (pl.: L2 - második kör), alatta, hogy hány méter
a távolság a két kocsi között (ha a szám negatív, mi vezetünk). Középen,
a kormány felett a sebességmérőt láthatjuk. A kormánytól balra lévő kockás
zászló zöld színű, ha mi vezetünk, míg a kormánytól jobbra lévő óra akkor
világít zölden, ha miénk a leggyorsabb kör. Jobb oldalon láthatjuk, hogy
az aktuális kör, részidejét, alatta a leggyorsabb körünk
idejét láthatjuk. Ha a kocsink sérül, a képernyő tetején a bukócsövön
egy repedés jelenik meg, és minden további sérüléssel hosszabbodik. Ha
átér a képernyőn, a kocsink tönkrement. Nem csak bukásnál sérül a kocsink, hanem ha túl nagy
sebességgel érkezünk a talajra egy ugrató után! A bukások maradandó sérülést okoznak a kaszniban, melyet fekete karikák jeleznek a bukócsövön. Minden maradandó sérülés gyengíti a kasznit és kevésbé fogja bírni a gyűrődést!
A pályák nagyon technikásak,
nem mindig a lehető legnagyobb sebesség elérése a cél. A levegőben természetesen
nem tudjuk magunkat irányítani, ezért a nehezebb pályákon nagyon fontos
egy ugratáshoz a helyes sebesség kitapasztalása. Ha elszállunk a pályáról,
az nem örömteli esemény, mivel kocsinkat egy darunak vissza kell emelnie
a pályára, ez jelentős időveszteséget okoz. Az ellenfél nem sűrűn hibázik,
tehát érdemes sokat gyakorolni.
A játékot a BREAK (Enterprise-on: STOP) megnyomásával tudjuk szüneteltetni. Ilyenkor a következő lehetőségeink vannak:
- CAPS SHIFT + Q: feladhatjuk a versenyt,
- CAPS SHIFT + P: a műszerfal és a bukócső színét állíthatjuk be,
- CAPS SHIFT + K: újra beállíthatjuk az irányítást, majd visszatérünk a versenybe. (Csak a 128K-s és az ENTERPRISE verzióban működik!)
- CAPS SHIFT + S: a motorhangot kapcsolhatjuk ki/be.
- ENTER: játék folytatása.
Az Enterprise verzióban a bal SHIFT felel meg a CAPS SHIFT-nek. |