Street Hassle

1988 - Melbourne House

akció, verekedős

Spectrum (48k)

Bizonyára sokan igazságtalannak tartják, hogy a verekedős játékokban mindig a rosszfiúkat kell megvernünk, az ártatlanok védelmében. (???) Nos, most végre "bosszút állhatunk" az ártatlan járókelőkön a korábbi játékokban elszenvedett sérelmekért! A játék eléggé nyilvánvalóan a RENEGADE, TARGET RENEGADE stílusú játékok paródiája, melyben egy antihős - aki Underwear Man néven - igyekszik bevonulni a "hősök csarnokába", művésznevéhez hűen, csizmában és alsógatyában! Egyáltalán nem biztos, hogy sikerülni fog...
"Alulöltözött emberünk" magányosan rója meg nem nevezett nagyváros utcáit (halad jobbrafelé), és beleköt minden járókelőbe, akivel szembetalálkozik. Leginkább esernyővel sétáló nagymamák és vak öregurak fognak "hőstetteink" áldozatává válni, de néhány erősebb fizikumú ballonkabátos emberke, pocakos úriember, züllött külsejű rendőr is próbálja testi épségét védelmezni. A legmeglepőbb fordulat kétség kívül az, amikor az utcán egy hatalmas gorillával találjuk szembe magunkat! A legnagyobb poén pedig az, amikor a ránk támadó kutyákat hasuk megvakarásával kell leszerelnünk...
Eléggé el nem ítélhető módon áldozataink a tőlük telhető módon megpróbálnak védekezni, aminek energiánk látja kárát. Még a nagymamák sem restek esernyőjükkel jól fejbeverni, a gorillákról már nem is beszélve. A játékképernyő fölött láthatjuk a saját (PLAYER) és ellenfelünk (ENEMY) energiáját (ha egyszerre többen hadakoznak ellenünk, annak látjuk az energiáját, akit a legutoljára inzultáltunk). Értelemszerűen, ha elfogy az energiánk, elvész egy életünk. Láthatunk itt még egy időkijelzőt is (TIME), tehát az egyes utcarészleteken most is megadott időn belül kell "végigsétálni".
Főhősünk nem a küzdősportok nagymestere, a harcot inkább igyekszik a testre rakódó izmok mennyiségével eldönteni (ebben szemlátomást előnyt élvezünk). Ebből kifolyólag az irányítás, és így mozgáskultúránk sincs túlbonyolítva:

  • Tűz + fel: ütés. Kioszthatunk egy jó nagy maflást. (Ez az erősebb támadási mód!)
  • Tűz: megragadjuk az elénk került delikvens grabancát és lefejeljük.
  • Tűz + le: hasvakarás . Mármint nem a sajátunk, hanem a kutyák hasáról van szó. (Tartsuk nyomva a tűzgombot, amíg el nem fogy a kutya energiája). Emberek ellen hatástalan eljárás...
  • Le: lehajolás. Néhány járókelő különböző tárgyakat hajigál hozzánk védekezés gyanánt. Ezen üvegek és dobozok elöl térhetünk így ki, valamint lehajolhatunk az esernyővel hadonászó nagymamák csapásai elől is.
    Fel, balra-fel, jobbra-fel: ugrás az adott irányba. Akkor célszerű alkalmazni, ha bekerítettek. Ha erősebb ellenféllel küzdünk, szintén nem célszerű az "állóháború".

Ha bekerítenek, érdemes a képernyő valamelyik szélére ugrálni, így nem tudnak a hátunk mögé kerülni!
A küzdelem 10 utcarészleten (nehézségi szinten) keresztül zajlik.
A képek gondolom önmagukért beszélnek, a játék hatalmas poén! Mindehhez élvezhető grafika társul, mindenképpen érdemes megnézni a programot! Sajnos azonban ehhez nem társul olyan "professzionális" játékmenet mint az etalonnak tekinthető RENEGADE-sorozatban, és a programozóknak is lehetett egy-két gyengébb napja: pl. ha több szereplő tartozik a képernyőn (mondjuk 4), a játék már jelentősen belassul.

Irányítás:
A menüben - tetszőleges billentyű, kivéve az ENTER megnyomásával - billentyűzetet, vagy KEMPSTON, SINCLAIR illesztőt választhatunk. A játékot az ENTER megnyomásával indíthatjuk. KEMPSTON illesztőt választva vigyázzunk, egy rossz billentyű megnyomásával lefagyaszthatjuk a programot!
Billentyűzetkiosztás: P - jobbra, I - balra, Q - fel, Z - le, SPACE - tűz.
Játék közben az L megnyomásával a 6. szintre ugorhatunk. (Csak egyszer működik.)

Örökélet: POKE 49661,182
Sérthetetlenség: POKE 57461,0
Végtelen idő: POKE 58319,183

Térkép