1989 - Players Premier Software

Sport, foci

Spectrum (128k)

A focijátékok kedvelőinek okozhat kellemes perceket a Players játéka. A "hagyományos" nagypályán zajló játék helyett most az utcai foci örömeit élvezhetjük a számítógép előtt ülve... Miben is különbözik az utcai foci a hagyományos focitól (legalábbis ebben a játékban)? A pályán két 5 fős csapat játszik, kapus nincs. A pálya értelemszerűen sokkal kisebb, és körben falak veszik körül, tehát nincs se szöglet, se bedobás (viszont -némi gyakorlás után- mandinerre remekül lehet játszani!) Kapu nincs, a két oldalsó kapufát egy-egy faláda jelképezi. Nincs térfélcsere. Bíró sincs, így szabadrúgás sincs, a játékban nem is lehet szabálytalankodni.
A játékot egy vagy két játékos játszhatja (egymás ellen), vagy megtekinthetjük két, a számítógép által irányított csapat mérkőzését is. A játék indítása előtt, a CAPS SHIFT + SPACE (BREAK) megnyomásával egy menübe léphetünk, ahol beállíthatjuk a játék néhány paraméterét:

  1. NUMBER OF PLAYERS - játékosok száma:
        PALYER 1  v COMPUTER,
        PLAYER 1 v PLAYER 2,
        COMPUTER v COMPUTER
  2. PLAYER 1 JOYSTICK / KEYS - az 1. játékos irányítását állíthatjuk be:
        Sinclair 1,
        Kempston botkormány,
        Billentyűzet: Q, W, E, R, T,
        Billentyűzet: A, S, D, F, G,
        Billentyűzet átdefiniálása (ha billentyűzettel kívánunk játszani, mindenképpen definiáljunk valami "értelmesebb" irányítást!)
  3. PLAYER 2 JOYSTICK / KEYS - az 2. játékos irányítását állíthatjuk be: Ugyanazok a lehetőségeink vannak, mint az 1. játékosnak.
  4. PLAYER 1 POSITION PLAYERS - az 1. csapat játékosainak felállását változtathatjuk meg a pályán.  A játékosokat a 2. játékos irányító billentyűivel (!) mozgathatjuk (akkor is, ha botkormányt választottunk!), az ENTER megnyomásával választhatjuk ki a következő játékost, a G megnyomásával a pozícionálást segítő négyzethálót rajzolhatunk a pályára. A CAPS SHIFT + SPACE (BREAK) megnyomásával léphetünk ki a funkcióból.
  5. PLAYER 2 POSITION PLAYERS - az 2. csapat játékosainak felállását változtathatjuk meg a pályán.
  6. SET BACKGROUND COLOURS - A játékképernyőt színezhetjük át:
        I - a tinta színét váltogatja,
        P - a háttér színét váltogatja,
        B - a háttér fényességét váltogatja.
        CAPS SHIFT + SPACE (BREAK) - kilépés a funkcióból.
  7. LENGTH OF GAME - A 6-7 billentyűkkel a játék hosszát állíthatjuk be 2 perc és 59 perc, 30 másodperc közötti értékekre, 30 másodperces lépésközzel. CAPS SHIFT + SPACE (BREAK) - kilépés a funkcióból.

A menüből a már ismert CAPS SHIFT + SPACE (BREAK) eljárással léphetünk ki (a játékot is megszakíthatjuk így!), majd a tűzgomb megnyomásával indíthatjuk a játékot. Ekkor ki kell választanunk a nekünk szimpatikus játékosokat. Ennek nagy jelentősége nincs, csak annyi, hogy a játékképernyő alatt mindig láthatjuk, kinél van a labda (a hátralévő idő, és az eredmény mellett). Ha a 2. játékos (számítógép) is végzett a csapatösszeállítással, kezdődik a meccs. Az 1. játékos alulról felfelé támad. Az általunk irányított játékost egy kis nyilacska jelöli. Ha nincs nálunk a labda, és nyomva tartjuk a tűzgombot, sprintelünk.
Bár a program kivitelezése inkább csak átlagosnak mindható, rövid gyakorlás után a gép ellen is pörgős, izgalmas meccseket játszhatunk (igaz a gép néha elég nagy ziccereket képes kihagyni...), nem is beszélve a két játékos mérkőzésének izgalmáról! A csapatfelállítás lehetősége még élvezetesebbé teszi a játékot! A játékot mindenkinek érdemes kipróbálni, aki szereti a focijátékokat, aki eddig nem szerette, annak is...