Stormlord II.
Deliverance

1987 -

akció, ügyességi

Spectrum (128k)

Enterprise

A Stormlord első része óta nem sok változás történt sem a Boldogság Erdejében, sem a Hewson háza táján. Hacsak az nem, hogy Raffaelle Cecco-nak sikerült a játék első részét is überelni, igaz, ehhez már az kellett, hogy a program 3 szintje 3 különálló 40K-s programban kapott helyet. (A grafika így nemcsak szép, de a szintek igen változatosak!) Ez azt is jelenti, hogy a játékot nem kell mindig elölről kezdeni, ha - valamilyen csoda, vagy örökélet POKE folytán - sikerül egy szintet teljesíteni, megkapjuk a következő szint kódját, így legközelebb már azt tölthetjük be. (Életeink számától függően más kódot kaphatunk!) Feladatunk most nem nimfaszabadítás, hanem el kell juttatnunk őket a Mennyországba ("rossz az, aki rosszra gondol"). Dolgunk kicsivel egyszerűbb, mint az első részben, nem kell kulcsokkal "bajlódnunk", folyamatosan jobbra haladva kell teljesíteni az egyes szinteket, miközben csak extra-fegyvereket kell felvennünk. A Mennybe vezető út viszont igen rögös, a játék talán még nehezebb mint az első rész (sajnos)...

Az első szinten két ponton is találkozunk az égből aláhulló nimfákkal, akiket el kell kapnunk (így növekszik a jobb alsó sarokban látható "nimfa-számlálónk"). Apró szépséghiba, hogy a nimfákat csak szétpukkanó buborékokon ugrándozva tudjuk elkapni! Hogy hány nimfát gyűjtünk össze, az igazából csak a bonus-játékban lesz lényeges, hiszen a külön töltődő szinteket mindig adott számú nimfával kezdjük (az első szintet 0-val). A második-harmadik szinten nem kell nimfákat kapdosnunk, viszont kezdeti nimfa-készletünket az égből lecsapó sárkányok dézsmálhatják meg! Újdonság, hogy a szintek közben időnként rövid "intermezzo" következik, ez abból áll, hogy addig nem tudunk továbbhaladni, amikor a ránk támadó nagyobb hordát meg nem semmisítjük. Ha elindulunk az első szinten, kb. 10 lépés után rádöbbenünk, hogy az elénk tornyosuló terepakadályunkat az első részben szerzett tapasztalatainkkal nem tudjuk leküzdeni. A megoldás kulcsa, hogy kétszer egymás után megnyomjuk az ugrás (fel) billentyűt, így nagyobbat tudunk ugrani!
A felvehető fegyverek a tűzerőnket (és életben maradási esélyeinket) növelik meg nagymértékben:

  • a bombát magunk elé hajíthatjuk, becsapódva területre hatva pusztít,
  • a tűzlabdát (csillag forma) vízszintesen hajítjuk el, ha valamit eltalál, visszapattan. Minket nem bánt, de amíg ki nem repül a képernyő valamelyik oldalán, több ellenfelet is elpuszít,
  • a nyílvessző csak egy célpontot sebez, de ezzel viszont célozni is tudunk: attól függően veszi az irányt, hogy nyomjuk-e a le-fel billentyűket a tüzelés közben,
  • egy nagyobb mérető bomba az "ultimate weapon" a játékban: fejünk fölé hajítva a levegőben robban fel, a repeszdarabkái beterítik az egész képernyőt.
  • tt érdemes megemlíteni, hogy ha elkapunk egy, a levegőből aláhulló sárga sárkánytojást (mielőtt a földre érve összetörik), egy sárkány repül a rendelkezésünkre, aminek a hátára pattanva rövid ideig repülve folytathatjuk utunkat. A sárkány tűzerőnket növelve tüzet okád!

Az extra-fegyverekből csak limitált készleteink vannak (9 db), de többfélét is felvehetünk egyszerre, ha az egyik elfogy, a következőt használhatjuk tovább. Használatuk a tűz-gomb hosszú nyomvatartásával történik.

A bonus-játékot egy szinten most kétszer kapjuk meg, ennek lényege, hogy a fejünk felett repkedő nimfákat, illetve az elkapott nimfák által esetleg elszórt pénzdarabokat elkapjuk. Hiába várunk azonban nem ereszkednek le hozzánk, így nekünk fell feljutnunk hozzájuk. A megoldás, hogy a  tűz billentyűvel szívecskéket rakhatunk le magunk elé, melyekből lépcsőt építve felugrálhatunk a nimfákhoz. A dolog szépséghibája, hogy a szívecskék rövid idő után szétpukkannak. A bonus-játék addig tart, amíg össze nem ütközünk, a légtérben időnként átrepülő sárkánnyal, vagy a "nimfa-számláló" el nem éri a nullát.

Irányítás:
A játékot irányíthatjuk billentyűzettel (Q, A, O, P, SPACE), vagy Kempston, Sinclair botkormány-illesztővel.
CAPS SHIFT + SYMBOL SHIFT - játék szüneteltetése (folytatás: tűz billentyű)

Örökélet (1. rész): POKE 37923,58
Örökélet (2. rész): POKE 37969,58
Örökélet (3. rész): POKE 37879,58

A 2. szint kódja: RSJAREVA
A 3. szint kódja: ALBEWEUF

Térkép