Star Swallow

1987 - TRC Software

űrhajós, lövöldözős

Spectrum (48k)

A Star Swallow egy bizonyos Tomas Rylek programja a hajdani Csehszlovákiából. Nem került kereskedelmi forgalomba, eleve ingyenes programnak készült. Ahhoz képest egész jó, az amúgy teljesen sablonos shoot-em-up játékok középmezőnyét "erősíti"
A játék során a Neptunusz megmentéséért harcolunk négy szinten keresztül a gonosz idegenek ellen. Háttértörténet nincs a Neptunuszra történő utalás is csak a játék végén, a gratulációban olvasható. Ami említésre méltó a szabvány shoot-em-up-hoz képest: Űrhajónk üzemanyaga (FUEL) fogyatkozik, akárcsak fegyverünk energiája (FIRE). Egyéb fegyverrendszert is beszerezhetünk, nevezetesen rakétákat (AMMS). Természetesen felszerelésünk a lebegő, fekete konténerek felvételével egészíthető ki. Némi problémát jelent azonban, hogy ezeket szintén meg tudjuk véletlenül semmisíteni. Konténerekből négy féle van:

  • Henger alakú tartály - üzemanyag,
  • kocka alakú tartály (pisztoly jelöléssel) - fegyver-energia,
  • rakéta jelzéssel ellátott tartály - rakéták,
  • oktaéder alakú test csillag jelöléssel - jutalom pontszám (+1000 pont).

Ezek közül az üzemanyag pótlása a legfontosabb, hisz űrhajónk üzemanyag nélkül lezuhan! Lőni akkor is tudunk, ha elfogy a fegyver energiája, viszont a minden szint végén megjelenő három "főgonosz" űrhajót így nem tudjuk megsemmisíteni, ami azért szintén kellemetlen... A rakéta extrának számít, ezzel is az ellenséget tudjuk aprítani, egyetlen eltérés, hogy a "főgonosz" űrhajók felénk szórt rakétáit is megsemmisíti, amivel azért lényegesen könnyebb dolgunk lesz. A felénk tartó parányi bolygócskákat nem tudjuk szétlőni, azokat ki kell kerülni.
A játékot telesen feltöltött üzemanyagszinttel és fegyver-energiával kezdjük, de rakéták nélkül. Ha elvész egy életünk, szintén így folytathatjuk a harcot (az életvesztés helyétől), vagyis az esetleg meglévő rakétáink elvesznek, de legalább kapunk üzemanyagot és fegyver-energiát. Minden teljesített szint után egy jutalom életet kapunk.

A képernyő jobb oldalán látható kijelzők az eddig elmondottak után talán egyértelműek. Kár, hogy az a pár kijelző a képernyő felét elfoglalja így elég kevés hely jut a játéktérnek. A sprite-ok szép nagyok és néha elég sokan támadnak ránk egyszerre, így gyakran tumultuózus jelenetek alakulnak ki a picinyke játéktéren. Bár a grafika semmi extra, monokróm, de vannak ötletes megoldások, és legalább látszik, hogy mi zajlik a képernyőn.

Irányítás:
SINCLAIR, CURSOR, KEMPSTON botkormány-illesztőt választhatunk, vagy billentyűzetet (O - balra, P - jobbra, Q - fel, A - le, CAPS SHIFT - tűz. M - rakéta, K - játék szüneteltetése / folytatása, ). A billentyűzet szabadon átdefiniálható.

Örökélet: POKE 50958,0

Térkép