1987 - Domark Akció, űrhajós | Spectrum (48k) Enterprise |
Az Uralkodó sátáni tervet eszelt ki a lázadók végső elsöprésére. Terve részét képezi egy új Halálcsillag megépítése, ami, ha elkészül sebezhetetlen lesz. A lázadóknak nincs sok idejük, ha le akarják győzni az uralkodót, meg kell semmisíteniük az épülő Halálcsillagot. Ráadásul tudomást szereznek róla, hogy az Uralkodó is a Halálcsillagon tartózkodik... A Halálcsillag az Endor bolygó egyik holdja körül kering, ahonnan energiamezővel védik. Az űrbázis elleni bármilyen támadás kudarcra van ítélve, amíg a pajzs működik, ezért a lázadóknak az energiamezőt tápláló bázist is meg kell semmisíteniük. A Star Wars univerzum végső csatáját tehát az Endor bolygó közelében fogjuk megvívni, ebben a programban.
A Domark szakított az előző két részben megismert, Spectrum-on újszerűnek számító 3D-s grafikával, és egy "hagyományosabb" kinézetű programot adott ki. Ez tulajdonképpen jó döntés volt, a 3D-s grafika az akkori processzorokhoz még egy kicsit "erős" volt az abban rejlő lehetőségeket az előző két program kimerítette. A grafika hangulatos, a sorozat legjobban sikerült darabja. Talán csak egyvalami szólhat a játék ellen: sokkal nehezebb, mint az előző két rész.
A játéknak tulajdonképpen nincs is menüje, az irányítás kiválasztásához csak meg kell nyomnunk a tűz gombot. Ezt megtehetjük Kempston, Sinclair botkormányon, vagy a SPACE megnyomása után billentyűzetről játszhatunk (a kiosztás a szokásos Q, A, O, P, SPACE). Ezután még a nehézségi fokozatot kell kiválasztanunk (EASY, MEDIUM, HARD).
A játék felépítése követi a hagyományokat, a nehézségi szintek három részből állnak. Az első részben Lea-val kell menekülni egy sűrű erdőn keresztül a minket üldöző birodalmi gárdisták elöl. Mindezt a filmből ismert újszerű "kerék nélküli motorbiciklin" száguldozva kell tennünk. Fának nem szabad ütköznünk, ráadásul időnként a minket üldöző gárdisták hátulról tűz alá vesznek minket. Nekünk a gárdisták mögé kell kerülnünk, vagy fának, vagy a pálya szélének kell taszítanunk őket. Szerencsére az őslakos Ewok-ok nem szimpatizálnak a gárdistákkal, ezért a maguk módján küzdenek ellenük. Időnként Ewokokat láthatunk egy kifeszített kötél, vagy két farönk között. Ilyenkor az akadályon áthaladva jutalom pontot kapunk, a minket üldöző gárdisták viszont nem tudnak áthaladni az akadályon. Lea az Evok-ok faluját elérve végre biztonságban érezheti magát. Sajnos a játékot nagyon nehézzé teszi az a tény, hogy ha elvész egy életünk, a játékot egy hátrább lévő indulási ponttól kell folytatnunk, amiből 2-3 található egy pályán, ez különösen az utolsó résznél bosszantó, ahol igen hosszú sétarepülés elé nézünk a Halálcsillag belsejében... A képernyő jobb alsó sarkában láthatjuk a "műszerfalat", itt láthatjuk a pontszámunkat (SCORE), milyen pontszámnál kapunk egy jutalom életet (NEXT BONUS), felette az emberke ikonok az életeink számát jelöli, a felső szám pedig az aktuális nehézségi szintet jelöli. Pontot egyébként a folyamatos előrehaladással szerezhetünk, ellenség megsemmisítéséért, és a korábban leírt eseményekért jutalompontot kapunk. Örökélet: POKE 52140,0 | |